2011-07-20

DE LA VISITE DES ÉTATS-UNIS POUR LES SPORTSMAN

À l’Autodrome St-Eustache, ce samedi

 

Dans le but de grossir les rangs de la division Sportsman et de créer de l’intérêt pour les amateurs de courses, la direction de l’Autodrome St-Eustache a conclu une entente avec la piste américaine Airborne Park Speedway de Plattsburgh afin que les pilotes de la division Sportsman de cette piste et les Sportsman de l’ANCA s’affrontent dans deux courses dont une ce samedi 23 juillet à l’Autodrome St-Eustache, et une deuxième à Plattsburgh, N.Y., le 3 septembre.

 

« La réglementation de Plattsburgh étant sensiblement la même que la nôtre, il sera intéressant de voir évoluer ces deux séries ensembles. Monsieur Mike Perrotte, propriétaire de la piste Airborne, nous a confirmé qu’une demi-douzaine de ses pilotes pourraient nous rendre visite en fin de semaine »…… de mentionner le directeur de courses de l’ASE, Yves Ladouceur.

 

3 nouveaux Sportsman

En plus de cette visite de ces pilotes américains, Benoît Juteau a confirmé cette semaine la présence en piste de la 2e voiture de l’équipe Lucas Oil. Le jeune DAVE COURSOL, recrue de l’année 2010 en Sportsman, sera également de retour avec une rutilante Camaro pour le reste de la saison, à l’exception de la course du 6 août, où il participera au Grand Prix de Trois-Rivières en NASCAR. Un nouveau coureur fera également son apparition avec la voiture #31, il s’agit d’un pilote anglophone du nom de Jonathan Shwemler qui en sera à sa première présence sur l’ovale de l’Autodrome St-Eustache pour cette épreuve de 75 tours.

 

Autres divisions

Les autres divisions au programme seront les Légendes modifiées, Production et Challenge 4 qui disputeront des finales de vingt-cinq et trente tours. On sait que de chaudes luttes se déroulent à chaque programme dans ces catégories et que la course au championnat donne lieu à des finales très intéressantes. Les pilotes de la catégorie Sport-Compactes seront, quant à eux, en congé.

 

Pour cette soirée de samedi 23 juillet, les puits ouvriront à 17 h 30. L’admission générale est de 20 $ par adulte, 10 $ par étudiant de 13 à 17 ans, et complètement gratuite pour les 12 ans et moins pour l’estrade populaire, et de 25 $ pour tous dans les puits.

 

Entre-temps

D’ici ce samedi, il y aura également d’intéressantes soirées de drags de rue mercredi et jeudi, ainsi que la soirée hebdomadaire de drag professionnel « test & tune » de Jacques Lebel ce vendredi.

 

Pour toutes autres informations, on appelle au 450-472-6222 ou on consulte de site Web de l’ASE au www.autodrome.ca

 

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A l'Autodrome St-Valère.com, le samedi 30 juillet CARL POUDRIER ET STEVE RAMSAY SERONT À SURVEILLER

Communiqué de presse (20-7-11)

 

Carl Poudrier au volant de sa Honda en classe Super 4 ainsi que Steve Ramsay dans la catégorie Sportsman, tous deux de St-Christophe, seront parmi les pilotes à surveiller lors du troisième programme de la saison présenté par le promoteur André Fortier à l’Autodrome St-Valère.com, le samedi 30 juillet prochain.

 

À cet endroit, Poudrier qui a terminé deuxième au cumulatif par seulement deux points aux dépens de François Dupuis de Princeville, n’entend pas se faire jouer le même tour cette saison. Actuellement au sommet du cumulatif avec 78 points, en raison de deux victoires consécutives, Poudrier devance Alexandre Marcoux de Victoriaville par 15 points. Quant à Dupuis, il est au huitième rang avec un dossier de 45 points. Lors de ce programme, le meneur sera donc en quête d’un triplé consécutif.

 

Champion de la classe Sportsman en 2010, Steve Ramsay voudrait bien retenir son titre pour une deuxième année consécutive. Il est deuxième au combiné des deux premiers programmes avec 101 points, soit un déficit de trois points sur Tommy Therrien de St-Christophe. Cependant, lors du dernier programme à l’Autodrome St-Valère.com, Ramsay a paradé dans le cercle des vainqueurs et dernièrement, il en sa fait autant à l’Autodrome East-Broughton. Il semble être sur une lancée et il ne serait pas surprenant de le voir triompher pour une troisième fois d’affilée.

 

En 6 Cylindres, en vertu d’une deuxième et d’un triomphe, Vincent Hamel de Victoriaville sur Nissan Maxima domine avec 11 points d’avance sur Dominic Allard de St-Valère tandis qu’en 8 Cylindres, le champion en titre, Samuel Hébert de St-Samuel est en route pour une deuxième couronne. Avec seulement un écart de sept points, Dave Tourigny de St-Valère est bien loin d’avoir lancé la serviette. Il en est ainsi pour Bertrand Hébert qui n’est qu’à cinq points de Tourigny.

 

Dans la catégorie des camionnettes (pick-up) Jean-François Morin de St-Albert entend bien neutraliser les efforts de Mathieu Labonté lors du prochain programme afin d’accentuer son avance en tête du classement qui est présentement de 82-75 alors qu’en Pro Stock,  Marco Lainesse de Boucherville est premier avec 11 points d’avance dans cette catégorie spectaculaire qui compte plus de 10 participants.

 

Finalement, les autres meneurs qui tenteront d’accentuer leur avance lors de ce programme qui marquera la fin de la première moitié du calendrier en ce qui concerne l’Autodrome St-Valère.com. sont Michael Lavertu de St-Christophe (Modifié), Catherine Boisvert de St-Christophe (4 Cylindres chez les dames) ainsi que Marilou Hébert de St-Valère (6 & 8 Cylindres-dames).

 

Rappelons également que cette année, les confrontations ont lieu seulement le samedi et qu’il faut s’enregistrer avant neuf heures en matinée sans cela on risque de se voir refusé. L’inscription est au coût de 10 $ et à noter également, que les voitures trop bruyantes seront retournées dans les puits. Le nombre de décibels accepté est de 98.

 

 

Au niveau de la compétition, l’Autodrome St-Valère.com offre les mêmes classes que l’an dernier. L’admission est de 15 $ pour les adultes, de 10 $ pour les étudiants de 12 a 17 ans alors que le tout est gratuit pour les enfants de 11 ans et moins. Si la température est incertaine, il vous est fortement suggéré de consulter le site internet (www.autodromest-valere.com) afin de savoir si le programme y est présenté ou remis au dimanche après-midi.

 

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ISMA Supermodifieds return to Airborne

 For immediate release                                                                                                 AS-072111-1

                                                                                                               

South Plattsburgh – The International Supermodified Association (ISMA) featuring the fastest short-track cars in the world, return to Airborne Speedway this Saturday, July 23. The Supermodifieds - lightweight, winged and packing 850 HP, treated Airborne fans to a main event that wasn’t decided until the last lap in their 2010 debut.

 

 Last year’s winner and eventual ISMA champion Russ Wood of Pelham, NH will go for his second Airborne win in the Della Auto Group/Northline Utilities 50-lap feature. His rivals will include Chris Perley of Rowley, Mass., the all-time winningest driver in ISMA history, Ted Christopher of Plainville, Conn., the all-time win leader at Stafford Speedway and a five-time winner at New Hampshire Motor Speedway on the NASCAR Whelen Modified Tour, last year’s runner-up Justin Belfiore of Haverhill, Mass., Mike Lichty of Innerkip, ONT, Tim Jederzjek of Independence, OH and Rob Summers of Vernon, Conn.

 

Summers turned the fastest lap in Airborne history, 14.023 seconds (119 mph) during his qualifying heat last year.

 

Post time Saturday is 6 p.m. The Versatile Trailer Sales Renegades, NAPA Auto Parts Mini Modifieds and Busch Bombers will also be in action.

 

Grandstands open at 3 p.m. Admission is $22/adults, kids 12 and under admitted free. Post time - 6 p.m.

 

Contact: Tom Herzig

802-882-8131

 


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Ce dimanche 24 juillet..Les classes « scale » sont à l'honneur!

          En effet, le prochain programme de courses sur terre battue à être présenté au RPM Speedway sera ce dimanche 24 juillet let les classes dites « scale » seront principalement à l’honneur. Dans le cadre de la « Soirée Famille », vous verrez en piste les Mod Lite, les Midget, les Mini-Modifiés ainsi que les VTT Pro et Amateurs.

          Lorsqu’on parle de classes « Scale » il faut savoir que les bolides en piste seront aux formes de leurs grands frères mais avec pour différence que les voitures sont de taille réduites selon les normes de chaque série.

          Autre attraction, la deuxième visite des bolides de la classe semi Pro qui nous avaient donné tout un spectacle lors de leur dernière apparition.

 

LES MOD LITE

          Vous aurez compris que les Mod Lite sont aux Modifiés et que ces bolides sont très performants et aussi, leur principale qualité, ils sont très fiables en piste; et pour cause, en quatre présences cette saison, AUCUN bolide n’est sorti de piste par abandon dû à une défectuosité. Ils sont peu coûteux et hyper fiables ce qui en fera sans doute dans un avenir rapproché une des classes les plus populaires pour ceux qui voudront avoir le feeling des courses tout en respectant un budget plus que raisonnable. Réjean Lemieux # 30 a remporté les honneurs de la dernière finale et est aussi le président de Mod Lite Québec.

 

LES MIDGET

          Ils sont apparentés aux Sprints Cars de la série ESS et aussi aux Lightning Sprints à la différence que réglementation veut que ces bolides ne soient pas pourvus d’ailerons. Ils offrent un bon spectacle et c’est André Bardier # 22 qui s’était octroyé le dernier quadrillé samedi soir dernier.

 

 

LES MINI MODIFIÉS

          Ils ont plusieurs années d’existence ces Mini Modifiés et le spectacle est très intéressant pour les spectateurs. Bien qu’ils donnent l’impression de se faire brasser, les pilotes sont pour la plupart très bien attachés et protégés. Le nombre de bolides a considérablement baissé en 2011 mais les pilotes participants offrent toujours le meilleur d’eux même.

 

LES VTT

          Les moins bien connus du groupe, ils sont réguliers au RPM Speedway  à quelques occasions seulement au RPM Speedway mais les amateurs ont les yeux rivés sur la piste lorsqu’ils évoluent. Les risques sont grands pour ces pilotes qui sont en selle sur leur monture car aucune cage protectrice n’y est fixée et lorsque un accident survient, les conséquences sont souvent désagréables. Ils n’ont pas froid aux yeux !

 

 

 

LES SEMI PRO

          Les Semi Pro en seront à leur troisième visite au RPM Speedway et à date, le nombre de bolides en piste était très bon tout comme leurs prestations. On les reverra en action dimanche et ils seront prêts à offrir un spectacle digne de la « Soirée Famille ».

 

ATTENTION – ESS Sprint Car…..les 6 et 7 août  -ATTENTION - - -

Samedi 6 août… finale 30 tours

Dimanche 7 août… ESS «Wingless »

 

Super Séries 2011

          La Super Séries 2011, dont le commanditaire officiel du fond de points est JPS Sports,  est composée de 6 épreuves distinctes de 100 tours chacun chez les Modifiés, elle comporte deux segments disputés au RPM Speedway…… Prochaine étape le samedi 20 août !

 

 

Pour 2011… réservez vos samedis et dimanches soir à St-Marcel !

 


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Brett Hearn remporte une finale excitante à l'Autodrome Drummond !

Brett Hearn remporte une finale excitante à l’Autodrome Drummond !

Drummondville, Québec – Lundi 18 juillet, 2011 – Martin Bélanger, directeur des communications

Encore une fois très populaire au Québec, les voitures Gros-Blocs de la série Super DIRTcar ont pu fouler le sol de l’Autodrome Drummond. Le meilleur peloton de la saison avec 37 voitures dans les puits. Les Sportsman et Pro-Stock, partageaient également la vedette en cette soirée commanditée par les équipements Adrien Phaneuf.  Une piste en excellente état a donné droit à de belles finales ! En plus d’un cascadeur qui a apporté un peu de piquant à une soirée déjà spectaculaire !

Brett Hearn wins a thriller at Autodrome Drummond!

Drummondville, Quebec – Monday July 18, 2011 – Martin Bélanger, Public Relations, Director

After a long wait, the Big Blocks Super DIRTcar Series was back in action at Autodrome Drummond, the biggest field of the season with 37 cars on hand. The Sportsman and Pro-Stock categories were also on the schedule on Equipements Adrien Phaneuf Night.

 

Matt Sheppard fut dominant dès le début de la finale de 100 tours en Gros-Blocs prenant une bonne avance sur Bussière et Hébert, le premier jaune survient au 22e tour ramenant le peloton ensemble. À la relance, Danny Johnson connaît un excellent départ et tombe deuxième derrière Sheppard. Celui-ci semblait seul en piste, mais a des ennuis au 38e tour donnant les commandes à Johnson. Beaucoup de changements dans le top 5 alors que Johnson, Hébert, Hearn, Wight et Decker composant les 5 premiers à la mi-course.  Johnson en tête alors que Hébert demeure en 2e jusqu’à la relance au 75e se faisant passer par Hearn et Decker. Hébert n’a pas dit son dernier mot alors qu’il reprend la 3e pour quelques tours sur Decker. Une fin de course excitante alors que Hearn et Decker s’approche du meneur alors qu’Hébert glisse au 6e rang. Au dernier tour, Johnson brise son moteur et Hearn en profite pour le dépasser et remporter sa 107e victoire en carrière dans la série Super DIRTcar devant Decker et Larry Wight qui a réussi à se glisser au 3e rang, Johnson parvient à finir 4e devant Justin Haers, Hébert fut le meilleur québécois en terminant 6e.

Mathieu Desjardins prend les devants dans la finale de 25 tours en Sportsman et mène les 10 premiers tours lorsque Steve Bernier parvient à le dépasser au tour suivant. Le premier drapeau jaune survient à la mi-course.  Bernier demeure aux commandes du peloton de 23 voitures. Bernier résiste à de nombreuses neutralisations pour remporter sa 2e victoire consécutive à Drummond devant Martin Pelletier et Mathieu Desjardins complète le podium.

Dans la finale de 25 tours en Pro-Stock, Jocelyn Roy prend les commandes dès le début, Stéphane Lemire vient rejoindre Roy en tête au 8e tour alors que les 2 pilotes sont côtes à côtes, Roy à l’extérieur et Lemire à l’intérieur, les deux conducteurs se sont livrés une bonne bataille pendant 14 tours et Lemire parvient à obtenir la première place avec un peu moins de 3 tours à faire. Lemire mène les derniers tours pour remporter sa 2e victoire de la saison devant Roy et Bruno Cyr vient compléter le podium.

L’action continue dès samedi le 23 juillet, à Drummond alors que les Modifiés auront encore une fois une finale de 100 tours, les Sportsman seront en action pour une épreuve de 50 tours et les Pro-Stock seront également de la partie. Un autre excellent spectacle en perspective!

N’oubliez pas de visiter notre page Facebook et continuez de participer au nouveau concours dans le but de remporter loge VIP pour la visite des World of Outlaws Sprint Car, ce concours prend fin le 25 juillet prochain. De plus, le concours ‘’gagne ta paire de billets’’ est toujours en vigueur alors qu’une question sera posé en lien avec l’évènement qui aura lieu le samedi suivant, tous les gens qui auront la bonne réponse seront éligibles à remporter une paire de billets pour cette épreuve, on vous invite donc à y aller en grand nombre ! Suivez le lien suivant pour accéder à notre page Facebook http://www.facebook.com/#!/autodromedrummond

L’Autodrome Drummond la F1 de la terre-battue !

Martin Bélanger

Directeur des communications

Autodrome Drummond

mart96@videotron.ca

 

Matt Sheppard was dominant right off the initial start of the 100-lap Big Block event taking a good lead over Bussiere and Hébert, the first caution came on lap 22 bringing the field together. On the restart, Danny Johnson gain 2 spots and now sits second behind Sheppard. The leader seemed to be untouchable until he had issues with his car on lap 38 giving the lead to Johnson. Several changes in the top 5 with Johnson, Hebert, Hearn, Wight and Decker leading the way as the feature reached the halfway point. Johnson still in the lead with Hebert holding on second place until a lap 75 restart where he slipped behind Hearn and Decker, but Hebert charged back to regain third for a few laps before fading to sixth spot. A great finish as Hearn and Decker got closer to Johnson for the lead. On the last lap, Johnson brokes his engine and Hearn passes him to win his 107th  Super DIRTcar Series tour race and 6th race at Drummond over Decker, Larry Wight finishes in third, Johnson rallied the finish in fourth in front of Justin Haers, Hebert was the best local driver with a 6th place.

Mathieu Desjardins takes the lead in the 25-lap Sportsman affair and lead the first 10 laps as Steve Bernier is able to pass him on the following lap. The first caution came at the halfway point. Bernier stays in front of the 23-car field and survived several caution to win his second feature in a row in front of Martin Pelletier and Mathieu Desjardins completes the podium.

In the 25-lap Pro-Stock feature, Jocelyn Roy takes the lead, Stéphane Lemire joins the leader on the 8th lap as the 2 drivers are racing side by side, and both drivers had a great battle for 14 laps until Lemire passed Roy with less than 3 laps to do. Lemire led the final laps to win his second feature of the season over Roy and Bruno Cyr completes the podium.

The action continues this Saturday, July 23rd with another 100-lap event for the Modifieds along with a 50-lap feature race for the Sportsman as the Pro-Stock are also on the racing card. A great show to attend!

Do not forget to visit our Facebook page and participate in our newest contest in which you could win a VIP Suite for the visit of the World Of Outlaws Sprint Cars show on Saturday, July 30th, this contest ends on July 25th. The ‘’win your pair of tickets’’ contest is still underway, a question related to the next event is asked and people, who have the good answer, will be eligible to win 2 passes for the event, we invite you to participate! You can access the page by visiting the following link: http://www.facebook.com/#!/autodromedrummond

Autodrome Drummond, the formula 1 of dirt track racing!

Martin Bélanger

Public Relations Director

Autodrome Drummond

mart96@videotron.ca

 

 


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Tony Marks Racing Experiences Ups and Downs At Iowa Speedway

NEWTON, Iowa (July 19, 2011) - - In their first tango with the .875-mile Iowa Speedway, freshman ARCA Racing Series presented by Menards team Tony Marks Racing (TMR) endured some highs and lows as the 11th race of the season was contested.

 

Armed with Maryeve Dufault back in her No. 12 Mad Croc / Dodge Motorsports / VR-12 Dodge Charger and Jared Marks in his No. 8 Mad Croc / Dodge Motorsports / VR-12 Dodge Charger, the duo was hoping to produce two top-10 finishes showing the ARCA Racing Series garage that despite their inexperience, the team should not be taken lightly in the second half.

 

Both drivers showed strength on Friday afternoon during the first of two practice sessions. Marks was the fastest of the bunch producing the 15th quickest lap with Dufault closely behind in 20th. Changes were made to both automobiles hoping to give both rookies comfort and grip. In happy hour, the final practice session leading up to qualifying, Marks once again led the TMR brigade with the 21st quickest lap and Dufault closely in-toe in 23rd.

 

Content with the setups of their race cars, both drivers consulted with their team members suggesting potential changes to their Dodge Chargers before qualifying took place on Saturday afternoon. Under extremely humid conditions, qualifying took off as scheduled with Marks producing the 18th quickest lap and Dufault 24th.

 

Solidly in the starting lineup for their first Iowa Speedway start, both TMR development drivers shifted their attention towards the race, which included staying hydrated as the air temperature continued to soar as the green flag approached.

 

At the start of the race, both drivers magnificently missed the spinning No. 63 Toyota Camry in turn three. Even though they had less than a lap under green, Dufault was gaining ground by sitting in 21st and Marks in 16th.

 

When racing resumed, it was Dufault that quickly found herself on the back bumper of her teammate as the two TMR entries would race close together and more importantly climb through the running order.

 

Both drivers through the first round of pit stops remained comfortably inside the top-20, but it was the Sorel, Quebec native of Dufault that once again experience hardship as her No. 12 Mad Croc / Dodge Motorsports / VR-12 Dodge Charger was hit from behind in turn four on lap 123 and slammed the wall hard.

 

Dufault, the ARCA Racing Series Rookie of the Year candidate was able to drive away from the scene of the incident but unable to finish her Iowa Speedway debut resulting in a discouraging 25th place finish.

 

With Marks now leading the way for the Mooresville, North Carolina-based team, it was the 16-year old showing patience and maturity as he recovered from falling off the lead lap to entering the top-10 before having to settle for a career best 11th, as a result of an extremely tight No. 8 Mad Croc / Dodge Motorsports / VR-12 Dodge Charger.

 

It was Mark’s third career start in ARCA. In each of his events, the Napoleon, Ohio native has been able to better his previous best finish in each race he has competed in. At Toledo Speedway, the site of his ARCA Racing Series debut, Marks finished 13th. After qualifying a career-best ninth at Winchester (Ind.) Speedway, the teenager rallied through tire issues to grasp a 12th place finish. Now on the heels of an 11th place finish, if the statistics were to stay the same, the next ARCA should result in a 10th place finish for the rising star.

 

“Overall, it was a pretty good day for Mad Croc, Dodge Motorsports, VR-12 and Tony Marks Racing,” said Marks. “We were able to improve the car throughout the race. It was find to be battling for a spot inside the top-10. The car just went way too tight near the end of the race and I didn’t have anything to catch Chad (Hackenbracht). I learned a lot out their including on dealing with the heat, so I really can’t complain about our run.”

 

As for Dufault, she continued to front frustration from her ARCA colleagues. “If they cannot get past me, they dump me,” she said. “It’s really not fair. We’ve been in several accidents that we shouldn’t have been in because of other people’s impatience. It’s not fair to our sponsors and especially the team to have to continue to fix race cars on a weekly basis. I’m trying to race everyone clean and be respective, but if they’re going to race me dirty, I might just have to start racing them dirty.”

 

For car owner Tony Marks, a former race car driver himself, it was a day full of emotions. “It was great to see both TMR cars running as strong as they were. We can’t seem to catch a break with Maryeve but Jared did a wail of a job. We’ll get through the trials and tribulations of being a two-car team. The reward will be the race that both of the cars are able to finish inside the top-10. I think based on their performance at Iowa that is coming up soon.”

 

Next up for the ARCA Racing Series presented by Menards is a welcomed trip back to Lucas Oil Raceway at Indianapolis, formally known as O’Reilly Raceway Park (ORP) for the running of the Ansell Protective Gloves 200 set for Thursday, July 28th. The iconic short track event will be aired live on SPEED beginning at 7:00 p.m. Eastern.

 

For additional information on TMT, Inc. please visit; tmtcompanies.net.

 

For more on Maryeve Dufault, please log onto Maryeveracing.com.

 

To learn more about Tony Marks Racing, please click over to Tmr-racing.com.

 

See the buzz that VR-12 is creating by clicking over to their website at VR-12.com.

 

About Tony Marks Racing (TMR):

 

Tony Marks Racing was founded in 2009 through the passion for racing of team owner and former driver Tony Marks.  Marks is the successful owner of TMT, Inc., a logistics, warehousing and packaging company with over 400 employees whose customers are mainly comprised of Fortune 100 companies. 

 

Marks began his racing career in 1985 getting behind the wheel of everything from
drag racers, Dirt Late Models, SCCA Formula Fords, USAC F2000 Open Wheel and ARCA cars.  Tony personally raced until 2005 amassing numerous wins, championships and track records along the way until he  then changed his focus from driver to owner and began building racing programs for his children Jared (16 years old) and Rachel (13 years old).  Under the auspices of TMR, Jared began his racing career in 2002 in quarter midgets and now competes in late model, CRA, ASA and ARCA Series events while Rachel continues her development program racing quarter midgets and Bandoleros.

TMR has been at the forefront of charitable giving through its’  “Driving Against Hunger” and “Million Meal Challenge” race programs which have raised over $200,000 for Forgotten Harvest in 2010 at the NASCAR Camping World Truck Series and NASCAR Nationwide Series events at Michigan International Speedway. 

 

For the NASCAR events TMR along with TMT, Inc. partnered with Forgotten Harvest for the “Million Meal Challenge For Our Kids” which helps to bridge the hunger gap while schools are out of session and feeds 20,000 children per day in the Detroit metro area. Forgotten Harvest was significantly displayed on the entry of Chase Austin during both the Truck and Nationwide events at Michigan International Speedway along with logos of “Million Meal Challenge” sponsors Walgreen’s, United Race Group, Holyfield’s Choice Alka-Power Water and Vitamin Spice.  Evander Holyfield was also instrumental in the challenge, acting as Grand Marshall for the August race and announcing his “Fight Against Hunger” on behalf of Forgotten Harvest. 

 

As the first race team to “Drive Against Hunger” through their partnership with Forgotten Harvest, TMR plans to continue their alliance with Forgotten Harvest and once again “Drive Against Hunger” during the 2011 season.

TEAM COMMUNICATIONS CONTACT:

 

NAME: Chris Knight, Knight Motorsports Management  

 

 


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Jacques Villeneuve rencontrera tous les Villeneuve présents au NAPA Pièces d'auto 200 présenté par Dodge

COMMUNIQUÉ    Pour publication immédiate

 

 

Après les Ménard en 2010… cette fois place, aux Villeneuve

 

Jacques Villeneuve rencontrera tous les Villeneuve

présents au NAPA Pièces d’auto 200 présenté par Dodge

 

Montréal, le 19 juillet 2011 – Des Villeneuve, il s’en trouve aux quatre coins du Québec et parmi eux, des amateurs de course automobile porteurs d’un des plus célèbres patronymes du sport motorisé, on en compte. Ce sont ceux-là que Jacques Villeneuve, pilote de la Penske Dodge Discount Tire no 22, rencontrera le samedi 20 août, lors du NAPA Pièces d’auto 200 présenté par Dodge. Le champion québécois a en effet accepté de partager quelques moments avec tous les Villeneuve qui seront alors présents au circuit qui porte un nom qu’il connaît mieux que personne. Autographes et photographies de groupe – tous les Villeneuve et tous les Jacques Villeneuve rassemblés – sont au programme de cette rencontre, la seconde après l’initiative lancée l’an dernier avec le coureur américain Paul Ménard.

NEWS UPDATE                       For Immediate Release

 

 

After the Menards’ family reunion of 2010, make room this year for the Villeneuves

 

Jacques Villeneuve Will Meet All the Villeneuves

Attending the NAPA Auto Parts 200, Presented by Dodge

 

Montréal, July 19, 2011 — The surname Villeneuve can be found in all corners of Quebec, in some parts of Eastern Ontario and of the Northern bordering states, and among them, you will find many race fans with a patronym related to one of the most recognized names in motorsports. They are the folks that Jacques Villeneuve, driver of the #22 Penske Dodge, wants to meet for a family reunion on Saturday, August 20 at the NAPA Auto Parts 200 presented by Dodge. The Canadian champion has agreed to spend some time with all the Villeneuves attending the event at the track that bears his father’s name. An autograph session, group photos of all the Villeneuves and all the Jacques Villeneuves are on the program for the family reunion, the second event of the sort following last year’s successful get together with American driver Paul Menard.

 

« L’expérience de l’an passé avec Paul Ménard a été fort agréable. Les Ménard alors présents ont grandement apprécié leur rencontre avec ce cousin de loin, lequel a été sincèrement ému. Cette fois, nous avons pensé à un des nôtres qui sera présent en piste le 20 août. Jacques Villeneuve a accepté notre invitation et nous nous en réjouissons. Du coup, il nous offre la possibilité d’entrer dans l’histoire en étant témoin peut-être du plus grand rassemblement de Villeneuve jamais vu, de dire François Dumontier, président d’Octane Management et promoteur délégué du NAPA Pièces d’auto 200 présenté par Dodge.

 

Des familles Villeneuve au Québec, on en compte notamment plus de 930 au Saguenay Lac-Saint-Jean, près de 700 dans la région de Québec, 500 en Outaouais et plus d’une centaine en Estrie. Si l’île de Montréal est le lieu de résidence de près de 400 familles porteuses du célèbre patronyme, la Rive-Sud en héberge près de 200 alors que Laval, la Couronne Nord et les Basses-Laurentides en accueillent plus de 350. Chez nos voisins, on note 440 inscriptions dans les annuaires de l’Est de l’Ontario et plus de 200 dans les états limitrophes du Vermont, du New Hampshire et de New York.

 

« J’ai accepté avec plaisir l’invitation que m’ont faite les promoteurs du NAPA Pièces d’auto 200 présenté par Dodge, a déclaré Jacques Villeneuve. Cette rencontre, c’est une idée bien originale et j’ai bien hâte de voir combien de Villeneuve seront rassemblés et surtout, combien j’y rencontrerai d’homonymes qui font sûrement autre chose dans la vie que de piloter des voitures de course. »

 

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2 /…

 

Alors, que vous soyez descendant de Mathurin Villeneuve, venu en Nouvelle-France en 1666 depuis l’Île de Ré ou de Philippe Amyot dit Villeneuve, débarqué en terre d’Amérique 31 ans plus tôt, vous pourrez si vous êtes amateur de course automobile rencontrer Jacques Villeneuve, en matinée le samedi 20 août. Cette réunion amicale, tous les porteurs du patronyme qui sont ou seront alors détenteurs de billets de tribunes ou d’admission générale pourront s’y inscrire dès le 22 juillet et au plus tard le mercredi 17 août sur le site Web du NAPA Pièces d’auto 200 présenté par Dodge, au www.circuitgillesvilleneuve.ca en cliquant sur l’onglet « Les Villeneuve ». Ils seront informés par courriel de l’heure et de l’endroit précis de la rencontre.

 

On peut se procurer ces billets pour assister au NAPA Pièces d’auto 200 présentée par Dodge, et y voir Jacques Villeneuve en piste les vendredi et samedi 19 et 20 août prochain, de même que Patrick Carpentier, Andrew Ranger, Alexandre Tagliani et les Danica Patrick, Reed Sorenson, Elliott Sadler et autres étoiles de NASCAR. Pour mettre la main sur les meilleures places en tribunes encore disponibles, iI suffit de composer le 514 397-0007 ou de visiter le www.circuitgillesvilleneuve.ca  sans tarder.

 

Depuis 2009, Octane Management Inc. agit à titre de promoteur délégué du NAPA Pièces d’auto 200 présenté par Dodge, sous mandat de Stock-Car Montréal, laquelle est une filiale en propriété exclusive d’International Speedway Corporation (ISC) de Daytona Beach, en Floride. ISC, chef de file dans la promotion du sport motorisé en Amérique du Nord, organise plus de 100 événements de sport motorisé chaque année.

 

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Photo : Jacques Villeneuve.jpg

Le samedi 20 août, lors du NAPA Pièces d’auto 200 présenté par Dodge, Jacques Villeneuve a accepté de partager quelques moments avec tous les Villeneuve qui seront alors présents au circuit qui porte un nom qu’il connaît mieux que personne.

Crédit photo : Stock-Car Montréal

 

 

“Last year’s experience with Paul Menard was a very pleasant one. All the Menards attending the reunion greatly appreciated the time spent with their distant cousin who was quite moved by it,” said François Dumontier, President of Octane Management and delegated promoter of the NAPA Auto Parts 200 presented by Dodge. “This year, we decided to repeat the experience with one of our own, who will be competing in the main event on August 20, and we are delighted that Jacques Villeneuve has graciously accepted our invitation. Maybe, this reunion could make history by hosting the largest Villeneuve family gathering of all time.”

 

Villeneuve families are numerous in Quebec. There are more than 930 of them in the Saguenay Lac-Saint-Jean region, close to 700 in the Québec City area, 500 in the Gatineau-Ottawa zone and more than one hundred in the Eastern Townships. The greater Montréal area is the residence of 950 Villeneuve families with 400 of them making their home on the island of Montréal, 200 on the South Shore of the St. Lawrence River and 350 living north in Laval and the surrounding areas. There are more than 440 Villeneuve names listed in the Eastern Ontario phone books and over 200 Villeneuve families live in the bordering states of Vermont, New Hampshire and New York.

 

“I gladly accepted the invitation from the promoters of the NAPA Auto Parts 200 presented by Dodge,” Jacques Villeneuve declared. “This is quite an original idea. I am eager to see how many Villeneuves will meet on that Saturday. Also, I can’t wait to see how many namesakes will show up, I’m positive that most of them don’t drive race cars for a living.”

 

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So, whether your lineage comes from Mathurin Villeneuve who came from Isle du Ré in France to New France in 1666, or you are descendants of Philippe Amyot dit Villeneuve, who landed on the new continent 31 years earlier, you could, if you are a race fan, meet with Jacques Villeneuve on Saturday morning, August 20. To be part of this friendly reunion, all the Villeneuve that have already bought, or intend to buy grandstand or general admission tickets, can register from July 22 through August 17 on the NAPA Auto Parts 200 presented by Dodge website at www.circuitgillesvilleneuve.ca, and click on the “Villeneuve” tab. They will be kept informed by email on the precise time and place of this gathering.

 

Tickets for the 2011 Montreal NAPA Auto Parts 200, presented by Dodge are currently on sale. To order the best grandstands tickets available and see Jacques Villeneuve on track on Friday and Saturday, August 19 and 20, as well as Patrick Carpentier, Andrew Ranger, Alex Tagliani, Danica Patrick, Reed Sorenson, Elliott Sadler and all the other NASCAR Nationwide stars, fans must call now 514 397-0007 or order online anytime at www.circuitgillesvilleneuve.ca

 

Mandated by Stock-Car Montréal, a wholly-owned subsidiary of International Speedway Corporation (ISC) based in Daytona Beach, Florida, Octane Management is, since 2009, the delegated promoter of the NAPA Auto Parts 200, Presented by Dodge. ISC is the leading promoter of motorsports in North America, hosting over 100 major racing events each year.

 

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Photo: Jacques Villeneuve.jpg

On Saturday, August 20, 2011, racecar driver Jacques Villeneuve will meet during a special family reunion with all the Villeneuves attending the NAPA Auto Parts 200 presented by Dodge.

Photo Credit: Stock-Car Montréal

 

 


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PASS returns to Oxford Plains Speedway Friday, Saturday

For Immediate Release: Media, contact Norm Desjardins – racewithpass@yahoo.com

 

NAPLES ME (7/19) This weekend The Pro All Stars Series (PASS) North super late models and PASS Mods return to Oxford (ME) Plains Speedway for the first time in five years and their's plenty of excitement surrounding their appearance at the fabled oval..

 

Oxford's a track that every driver wants to tame and the early entry list confirms the fact. There's already a full field of entrants for the PASS 150 from Canada to North Carolina, and the rumor mill is rampant with names that are expected to attempt to make the field.

 

PASS South and National Championship leader Jay Fogleman will make the trip north to try and tame the Route 26 speedway, but he'll have his hands full with the best PASS North has to offer. North point leader Johnny Clark, Ben Rowe, Scott Chubbuck, Cassius Clark, and a host of others know every trick in the book when it comes to making fast laps around Oxford and the race promises 150 green flag laps of non stop action, with battles for position in every corner.

 

Many of the PASS Mod drivers have never turned a wheel at Oxford and to a team they are psyched to get their shot. Andy Shaw knows Oxford and he's done the unheard of this year, winning five times in five starts. He leads Allen Wilson in the standings, another Oxford veteran who plans to do the double, racing both his Mod and Super Late Model.

 

The PASS Mods highlight the Oxford Acceleration Series show on Friday night July 22. The green flag flies at 6:30 PM. The PASS North super late models will wrap up the night with a happy hour practice.

 

SaturdayJuly 23 is race day for the PASS North super late models and the green flag waves at 6:30 PM. The Modified Racing Series and Oxford's own strictly stocks complete the line up.

 

View the early entry list and schedule at www.proallstarsseries.com . Oxford Plains Speedway's web address is www.oxfordplains.com .

 

 

 

 

 



 


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PASS National Championship trail heads north to Thompson Thursday

or Immediate Release: Media, contact Norm Desjardins – racewithpass@yahoo.com

 

 

Naples ME (7/18)The Pro All Stars Series (PASS) super late model teams all look forward to their annual visit to Thompson (CT) International Speedway and once again the fast five eighths is a key player in the six race PASS National Championship series.

 

The Thursday July 21 event marks the half-way point in the six race National Championship Series series and the standings couldnt be much tighter. PASS South star Jay Fogleman leads the all time PASS race winner and four time six time PASS champion Ben Rowe by a scant two points after races at Hickory (NC) Motor Speedway and Motor Mile Speedway in Virginia.

 

Rowe already owns a National Championship (2009) and Fogleman wants one of his own. The pair were part of a four way Nort/South showdown in last years edition, a 75 lap sprint that has been extended tp 100 laps for 2011.

 

Rowe came out on top of a battle with Fogleman, 2010 National and PASS South Champ Preston Peltier, and Johnny Clark. All four are pre entered in Thursday night's event and you can expect them all to be contenders.

 

Add the likes of Scott Chubbuck, Lonnie Sommerville, Steve Legendre, Travis Benjamin, Inaugural National Champion and past Thompson winner Cassius Clark, Quebec's Alex Gingras, multitime Thompson Super Late Model champion, past PASS Thompson winner Derek Ramstrom and a whole lot more to the mix and it all adds up to a show that shouldn't be missed.

 

As always Thompson will offer up a full compliment of support divisions; Tour Type Modifieds, Late Models, Sunoco Modifieds, Thompson Modifieds, Limited Sportsman and Mini Stocks complete a seven division card thats guaranteed to turn a warm summer night into a hot one!

 

Qualifying is set for 5:45 PM, and the first feature event will roll off at 6:30 PM. The grandstand gates swing open at 4:00 PM.

 

The complete entry list, event schedule, point standings and much much more is on line at www.proallstarsseries.com . Thompson International Speedway's web address is www.thompsonspeedway.com .

 



 


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QUATRIÈME TRANCHE COUPE BESTBUY

Communiqué pour diffusion  2011-07-18

 

Suite au désistement de l’Autodrome St-Eustache de présenter la 4ième tranche de la COUPE BESTBUY Sport Compacte le 3 Septembre prochain, voici le nouveau calendrier :

n  26 Juin, Vallée…OK Fait

n  23 Juillet, Ste-Croix

n  20 Août, Montmagny

n  26 Août, Vallée

 

La quatrième tranche aura lieu à l’Autodrome Chaudière de Vallée-Jonction, vendredi le 26 août. En accord avec le commanditaire Bestbuy, un autre commanditaire se joint à l’événement avec un montant pour le fonds de points et majoration des bourses aux dix premiers. Il s’agit de ORICOM INTERNET. Pour plus de détails, allez au www.oricom.ca.

 

Donc pour la dernière course de la Coupe Bestbuy, les bourses pour les 10 premiers seront de 100$ et 50$ pour les autres. Pour le championnat, 4 courses obligatoire.

 

Suite à ce changement, ceux qui ont déboursé 35$ d’inscription lors de la 1ère course à Vallée n’auront qu’un autre 35$ à payer à Ste-Croix pour faire les 4 Courses de la Coupe Bestbuy. Pour ceux qui étaient absents à Vallée et qui désirent faire les 3 courses qui restent, c’est 70$ d’inscription payable à Ste-Croix samedi prochain. Sinon, 35$ d’inscription par course.

 

Merci M. Bergeron et on se donne rendez-vous samedi le 23 juillet au Riverside Speedway de Ste-Croix.

 

André Gagnon,

Promoteur Sport Compacte Coupe Bestbuy Pièces d’Auto

 

 


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Bubba Pollard Wins PASS South "Racing Radios 100" Saturday Night at Gresham Motorsports Park

Photo Finish Earns Georgia Racer First-Series Win of His Career

 

The Pro All Stars Series (PASS) South Super Late Models headed to Gresham Motorsports Park in Jefferson, Georgia, on Saturday, July 16th, for the “Racing Radios 100” event, the first time the series raced on the newly-configured and renamed track. While series regular Andy Loden dominated the event up front, a late yellow allowed series invaders Bubba Pollard and Augie Grill a shot at the top spot. At the checkered flag, Pollard was able to earn the victory by just 0.021 seconds over Grill, earning his first-series victory.

 

I enjoy racing with the PASS guys,” said Pollard in victory lane. “Hopefully we can make more of their races.”

 

A total of 25 Super Late Model drivers took time during the qualifying session, which was held early in the evening. Loden turned a time of 16.511 seconds around the half-mile facility, but that was only good for second fastest as Pollard earned the top honors with a lap of 16.345 seconds. Loden was second fastest, followed by Grill, Jay Fogleman, Stephen Nasse, Paul Kelley, Donnie Wilson, Preston Peltier, Steven Legendre and Landon Cling. After the redraw, Legendre and Loden would start from the front row, followed by Peltier, Wilson, Kelley, Pollard, Nasse, Cling, Fogleman and Grill.

 

Legendre and Loden took the green flag with Loden getting the lead on the first lap. Wilson was able to drop into the third position, followed by Pollard and Blaney. By lap 15, Pollard had worked his way up to third while Grill was up to fourth.

 

The first yellow flag flew at lap 19 as Russell Fleeman went around in turn four. He was able to drive off after coming to a stop by the wall. The top five at the yellow was Loden, Legendre, Pollard, Grill and Wilson.

 

Loden went to the lead once again on the restart, but Pollard was able to shoot through for second with Grill following him through in third. Legendre was fourth with Blaney fifth. At lap 25, Grill ducked low going into turn one, taking the second spot from Pollard as he tried to run down Loden for the lead.

 

Just past the halfway mark, Nasse worked his way to the fourth position with Peltier in fifth. Ahead of them, Loden still held the top spot ahead of Grill and Pollard.

 

With just 25 laps remaining in the race, Loden had close to a four-second lead over Grill with Pollard riding in third. Peltier was able to get around Nasse for the fourth position with Nasse rounding out the top five. By the time the field had just 20 laps remaining, only seven cars were on the lead lap.

 

After a long green-flag run, the second yellow flag flew at lap 96 with just four laps to go as Legendre went around on the backstretch. At the yellow flag, Loden was ahead of Grill, Pollard, Peltier and Nasse.

 

On the restart, Grill was able to get a good restart, taking the lead going into one. Loden tried to get back to the lead, but couldn’t quite get there as the caution flew on lap 97 for an incident in turn four, which included Randy Gentry and Cling. The new top five for the restart was Grill, Loden, Peltier, Pollard and Nasse.

 

The final restart had Grill and Loden side by side for a lap on the restart. Loden tried to keep his car going on the high side, but ended up sliding back through the pack, moving Pollard into the runner-up position. On the white-flag lap, Pollard went low under Grill as the two battled hard for the top spot side by side, all the way to the checkered flag. Getting just enough grip on the low side, Pollard was able to beat Grill back to the stripe to win the event.

 

We had a good car all weekend,” said Pollard. “The race track did something tonight opposite that it usually does in the past years. We freed the car up thinking it was going to get tight and the track greased up and we were free.

 

We wouldn’t have had a shot there at the win right there. The #29 car (Loden) was awful good out front, but the fastest car doesn’t always win. We knew if we cooled our tires off there we had a shot at it with four to go.”

 

Pollard and Grill are used to racing against each other in the south, and had to battle for the win over the final few laps.

 

It is fun racing with Augie,” continued Pollard. “I know it is killing him and he hates it (not getting the win). I enjoy racing like that. We can race like that and race clean. We got into each other a little bit, but with less than five to go, I am sure he understands.

 

Over there in three there are a lot of bumps. When you drive the car off hard down there the car is going to bottom out and move you up the hill. Luckily he moved up with me and we were able to get straight up off the corner.

 

Grill looked like he was going to win the event on the final restart, but was snake bit at the checkered flag.

 

I knew on one restart we had a shot at it,” said Grill. “This place you can hustle it on the outside for a few laps. I got by him (Loden) and a quick caution came out. I was lucky enough to get by him again and Bubba got under me the next lap. I am kind of frustrated I didn’t win.

 

I tried everything I knew how to do (to keep the lead). I could have wrecked him, but I am trying not to race him like that, so we will take a second. I have a complete race car to take home and work on, so I will take that. It was a good race for the fans, and thanks to them for coming out. That is why we do this.”

 

Peltier didn’t make much noise during the race, but he was able to maneuver his way to cross the line in the third position.

 

We started our pressures a little too low,” said Peltier. “It took a little bit for them to come in. Once they did, the car took off; it was a rocket ship. I was definitely faster than them guys through the center. I just couldn’t get a good run up off the corner. If I could have carried the momentum on the outside I could have gotten by them.”

 

Nasse and Loden rounded out the top five.

 

The PASS South Super Late Model Series will take about a month break before returning to action at South Boston Speedway (VA) on Saturday, August 20th. For more information on the Pro All Stars Series, go to www.proallstarsseries.com.

 

Unofficial Results: Racing Radios 100 at Gresham Motorsports Park (GA)

 

  1. #18 Bubba Pollard (100)
  2. #112 Augie Grill (100)
  3. #26 Preston Peltier (100)
  4. #51 Stephen Nasse (100)
  5. #29 Andy Loden (100)
  6. #82 Donnie Wilson (100)
  7. #23 Jimmy Weller (100)
  8. #4 Jay Fogleman (99)
  9. #98 Justin Wakefield (99)
  10. #10k Paul Kelley (99)
  11. #33 Roger Lee Newton (99)
  12. #10 Ryan Blaney (99)
  13. #91q David Quackenbush (99)
  14. #29c Landon Cling (99)
  15. #75 David Odell (99)
  16. #56 Gus Dean (98)
  17. #2 Gray Gaulding (98)
  18. #29k Allen Karnes (98)
  19. #91 Heath Hindman (98)
  20. #20 Steven Legendre (94)
  21. #36 Rodney Benefield (59)
  22. #10h Greg Simpson (45)
  23. #101 Jason Hogan (29)
  24. #98f Russell Fleeman (18)

DQ) #09 Randy Gentry (94)



 


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