2013-05-01

Journée d’essais prometteuse mais aussi frustrante pour Ray Junior Courtemanche en NASCAR Canadian Tire

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Communiqué de presse – Pour diffusion immédiate

 

Ray Junior a participé aux essais pré saison de la série NASCAR Canadian Tire (NCaTS) tenus hier au Canadian Tire Motorsports Park, le circuit routier hyper rapide à l'est de Toronto. La voiture s'y est avérée rapide mais fragile. 

Montréal, le 1er mai 2013 – Ray Jr. a attaqué fort dès sa première sortie, la voiture se comportant à merveille et les chronos baissant de 2 sec à chaque tour de piste lors de sa première session rapide. Malheureusement, l'heureuse aventure prit fin lorsque Ray Junior monta sur un vibreur à la sortie du virage 3 et dérangeât un élément de suspension assez pour mettre un terme à sa journée en piste.

Ray Junior comprend bien les deux côtés de la médaille. « La voiture marchait parfaitement bien et je savais qu'elle en avait encore dans le ventre. L'incident a permis à Dave Jacombs et aux autres membres de l'équipe La Cité de Mirabel Inc. de voir que la pièce était trop basse et trop faible. Une inspection plus poussée nous a permit de trouver d'autres pièces avec les mêmes problèmes. »

Tout sera rectifié pour la prochaine sortie, lors de la première ronde de la série NCaTS, courue au même circuit. Et malgré sa frustration, Ray Junior s'attend à une belle saison avec des voitures performantes. « L'incident a fait la lumière sur des défauts cachés qui seront maintenant rectifiés. La voiture sera encore meilleure et je demeure positif pour le reste de la saison avec une équipe La Cité de Mirabel Inc. mieux préparée que jamais. »

Ray Junior se retrouvera en piste le 19 mai prochain pour la première course de la saison NCaTS, sur le circuit routier super rapide de Canadian Tire Motorsport Park (anciennement Mosport), à environ 100 km à l'est de Toronto.

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Informations additionnelles

La Cité de Mirabel inc.

Un projet immobilier de 2 200 000 pi. ca., comprenant plus de 2000 habitations (condos, maison de ville, résidences pour personnes retraitées), situées à la sortie 28 de l'Autoroute 15, à Mirabel, QC. Veuillez consulter le site www.citemirabel.com pour plus d'information et d'images.

 

Dave Jacombs Racing

Après 30 années de carrière comme pilote, Dave Jacombs a décidé de mettre à profit son expérience de préparation et de mise au point en offrants ses services à des pilotes, surtout en série NASCAR Canadian Tire. Dave et son équipe offrent toute la gamme de services requis pour se présenter aux courses en NCaTS, préférant toujours offrir un service clé en main.

 

Dave aime travailler avec des pilotes du Québec, appréciant la passion pour le sport qu'il y retrouve. Après avoir initié Patrick Carpentier au Stock Car, Dave a aussi préparé des voitures gagnantes pour Andrew Ranger, qui a remporté deux titres NCaTS (2007, 2009) à bord de ses machines

 

Équipe Bonzaï Racing

Créée en 2010 par le pilote Ray Junior Courtemanche, cette société gère la carrière de ce dernier, s'occupant des aspects logistiques et financiers, des alliances avec commanditaires, des relations de presse et communications ainsi que des animations auprès du public et des partenaires.

 

Au fil des années, Bonzaï Racing a piloté la carrière de Ray Junior en diverses séries de courses dites « Stock Car » locales, et pendant deux saisons en série NASCAR Canadien Tire, en plus de lui permettre de courir avec succès en Série Formula Tour 1600 en 2012.

 

Les contributions de Bonzaï Racing à des fondations

Au cours des années passées, l'équipe Bonzaï Racing a redonné les bourses gagnées en NASCAR à diverses fondations, telles que Rêves d'enfants et le Centre de cancérologie Charles-Bruneau. Pour 2013, les bourses accrues en série NCaTS seront partagées par les fondations Rêves d'enfants, Leucan, et le CHU St-Justine.

 

Médias sociaux

@twitter

http://twitter.com/bonzairacing

 

@facebook

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@youtube

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Pour plus d'informations ou pour obtenir une entrevue avec Andrew Ranger ou Ray Junior Courtemanche, porte-paroles de La Cité de Mirabel Inc., veuillez communiquer avec :

Baldwin Marketing inc.

Julie Baldwin

514.942.8261

Julie_baldwin@videotron.ca

 

Photos libres de droits jointes à ce communiqué

 

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Earnhardt, Jr. National Guard Car on Display at Devil’s Bowl Speedway Sunday

ATTACHED PHOTO: Dale Earnhardt, Jr.'s #88 National Guard Chevrolet will be on display at the 101.5 "The Fox" Spring Green at Devil's Bowl Speedway in West Haven, VT on Sunday.  (Photo courtesy JR Motorsports)

Vermont Army National Guard to be part of Spring Green festivities

 

For Immediate Release                                                                                                                                                                    DBS-050113-1

 

WEST HAVEN, VT – Devil's Bowl Speedway's opening stock car event will have an added special attraction, as the #88 National Guard Chevrolet SS car of 10-time NASCAR Sprint Cup Series Most Popular Driver Dale Earnhardt, Jr. will be on display at the 101.5 "The Fox" Spring Green on Sunday, May 5.  The car is part of a community involvement initiative at the event by the Vermont Army National Guard.

Dale Earnhardt, Jr. has amassed 19 victories and 11 poles in 478 starts in NASCAR's top series and is also a two-time champion of the NASCAR Nationwide Series.  He is currently third in Sprint Cup Series standings through nine races in 2013, with runner-up finishes in the Daytona 500 and the Auto Club 400.  Earnhardt will be in action at the Aaron's 499 at Talladega Superspeedway this weekend.

Vermont Army National Guard soldiers will be on hand at the Spring Green, representing the B-Battery 1/101 Field Artillery Battalion 86th IBCT (Mtn.), the HHC Brigade Special Troops Battalion, and the Recruiting and Retention Battalion.  Race fans will not only get the chance to see Earnhardt's car up close, they'll be able to try their tire changing skills on a National guard-themed pit stop display.  The Vermont Army National Guard will also conduct a firing demonstration with a 105mm Howitzer cannon.

"We are so proud to have the Vermont Army National Guard joining us at Devil's Bowl Speedway," promoter Mike Bruno said.  "We wouldn't be able to enjoy our freedoms and run stock car races without our American armed forces, and this is a great chance for our fans and racers to get to see them and thank them in person.  It will be pretty neat to have Dale Earnhardt, Jr.'s National Guard car on display, too."

The 101.5 "The Fox" Spring Green features a 113-lap special event for the American-Canadian Tour Late Model championship series as well as championship openers for the Bond Auto Parts Modifieds, Renegades, and Central Vermont Motorcycles Mini Stocks of the NASCAR Whelen All-American Series.

Rutland, VT hosts the second annual "Devil's Bowl Downtown Fan Festival" on Saturday, May 4 from 9:00 am to 12:00 noon.  The Fan Festival, held on Merchants Row in the heart of Rutland City, includes cars from all divisions as well as a Pit Stop Contest and Best Appearing Car awards.

The 39th annual Spring Green begins at 1:30pm on Sunday, May 5.  General admission is $20 for adults, $18 for seniors (62+), and free for children 12 and under.  Devil's Bowl Speedway is located on Route 22A in West Haven, VT four miles north of Exit 2 on U.S. Route 4.  For more information, call (802) 265-3112 or visit www.devilsbowlspeedwayvt.com.  Devil's Bowl Speedway is on Facebook at facebook.com/DevilsBowlSpeedway and on Twitter at @DevilsBowlSpeed.

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Contact: Justin St. Louis                                                                                                                                                  Phone: (802) 355-3282

Email: devilsbowlspeedway@gmail.com



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Justin St. Louis
Devil's Bowl Speedway Media


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NATIONAL STOCK CAR RACING APPEALS PANEL STATEMENT: On May 1, 2013, the National Stock Car Racing Appeals Panel heard and considered the appeal of the No. 2 and No. 22 Penske Racing NASCAR Sprint Cup Series teams. The penalties concern Sections 12-1: Actions detrimental to stock car racing; 12-4J: Any determination by NASCAR Officials that race equipment used in the event does not conform to the NASCAR rules detailed in Section 20 of the NASCAR rule book, or has not been approved by NASCAR prior to the event; and 20-12: All suspension systems and components must be approved by NASCAR. Prior to being used in competition, all suspension systems and components must be submitted in a completed form/assembly to the office of the NASCAR competition administrator for consideration of approval and approved by NASCAR. Each such part may thereafter be used until NASCAR determines that such part is no longer eligible. All suspension fasteners and mounting hardware must be made of solid magnetic steel. All front end and rear end suspension mounts with mounting hardware assembled must have single round mounting holes that are the correct size for the fastener being used. All front end and rear end suspension mounts and mounting hardware must not allow movement or realignment of any suspension component beyond component normal rotation or suspension travel. The penalties stemmed from a pre-race inspection at Texas Motor Speedway April 13. The original penalties assessed to the No. 2 team were: · Crew chief (Paul Wolfe): $100,000 fine; suspended from NASCAR until the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points events; placed on NASCAR probation until Dec. 31; · Car chief Jerry Kelley, team engineer Brian Wilson and team manager Travis Geisler (serves as team manager for both the No. 2 and No. 22 cars): Suspended from NASCAR until the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points events; placed on NASCAR probation until Dec. 31; · Car owner Roger Penske: Loss of 25 championship owner points; · Driver Brad Keselowski: Loss of 25 championship driver points. The original penalties assessed to the No. 22 team were: · Crew chief (Todd Gordon): $100,000 fine; suspended from NASCAR until the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points events; placed on NASCAR probation until Dec. 31; · Car chief Raymond Fox and team engineer Samuel Stanley: Suspended from NASCAR until the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points events; placed on NASCAR probation until Dec. 31; · Car owner Walt Czarnecki: Loss of 25 championship owner points; · Driver Joey Logano: Loss of 25 championship driver points. The Appellants appealed all penalties listed above. The Appellants also requested and were granted a deferral of the suspensions until such time as the hearing could be convened. Upon hearing the testimony and carefully reviewing the facts, it was a unanimous decision by the National Stock Car Racing Appeals Panel to uphold the original penalties assessed by NASCAR. The Appellants have the right under Section 15 of the rule book to appeal this decision to the National Stock Car Racing Chief Appellate Officer. Brandon Igdalsky Paul Brooks Dale Pinilis Shawn Rogers – Appellate Administrator and non-voting member This message contains confidential information and is intended only for the use of the person(s) named above. If you are not the intended recipient, any review, dissemination, distribution or duplication of this communication is strictly prohibited. In addition, please immediately contact the sender by reply e-mail and destroy all copies of the original message. E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete or contain viruses. The sender therefore does not accept liability for any errors or omissions in the contents of this message, which arise as a result of e-mail transmission. Any views or opinions presented in this e-mail are solely those of the author and do not necessarily represent those of NASCAR. NASCAR will not accept any liability as a result of such communication(s). No employee or agent is authorized to conclude any binding agreement on behalf of NASCAR with another party by e-mail. All agreements must be contained in a separate writing executed with an original non-electronic signature.

NATIONAL STOCK CAR RACING APPEALS PANEL STATEMENT:

 

On May 1, 2013, the National Stock Car Racing Appeals Panel heard and considered the appeal of the No. 2 and No. 22 Penske Racing NASCAR Sprint Cup Series teams.

 

The penalties concern Sections 12-1: Actions detrimental to stock car racing; 12-4J: Any determination by NASCAR Officials that race equipment used in the event does not conform to the NASCAR rules detailed in Section 20 of the NASCAR rule book, or has not been approved by NASCAR prior to the event; and 20-12: All suspension systems and components must be approved by NASCAR. Prior to being used in competition, all suspension systems and components must be submitted in a completed form/assembly to the office of the NASCAR competition administrator for consideration of approval and approved by NASCAR. Each such part may thereafter be used until NASCAR determines that such part is no longer eligible. All suspension fasteners and mounting hardware must be made of solid magnetic steel. All front end and rear end suspension mounts with mounting hardware assembled must have single round mounting holes that are the correct size for the fastener being used. All front end and rear end suspension mounts and mounting hardware must not allow movement or realignment of any suspension component beyond component normal rotation or suspension travel.

 

The penalties stemmed from a pre-race inspection at Texas Motor Speedway April 13.

 

The original penalties assessed to the No. 2 team were:

 

·         Crew chief (Paul Wolfe): $100,000 fine; suspended from NASCAR until the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points events; placed on NASCAR probation until Dec. 31;

·         Car chief Jerry Kelley, team engineer Brian Wilson and team manager Travis Geisler (serves as team manager for both the No. 2 and No. 22 cars): Suspended from NASCAR until the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points events; placed on NASCAR probation until Dec. 31;

·         Car owner Roger Penske: Loss of 25 championship owner points;

·         Driver Brad Keselowski: Loss of 25 championship driver points.

 

The original penalties assessed to the No. 22 team were:

 

·         Crew chief (Todd Gordon): $100,000 fine; suspended from NASCAR until the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points events; placed on NASCAR probation until Dec. 31;

·         Car chief Raymond Fox and team engineer Samuel Stanley: Suspended from NASCAR until the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points events; placed on NASCAR probation until Dec. 31;

·         Car owner Walt Czarnecki: Loss of 25 championship owner points;

·         Driver Joey Logano: Loss of 25 championship driver points.

 

The Appellants appealed all penalties listed above. The Appellants also requested and were granted a deferral of the suspensions until such time as the hearing could be convened.

 

 

Upon hearing the testimony and carefully reviewing the facts, it was a unanimous decision by the National Stock Car Racing Appeals Panel to uphold the original penalties assessed by NASCAR.

The Appellants have the right under Section 15 of the rule book to appeal this decision to the National Stock Car Racing Chief Appellate Officer.

Brandon Igdalsky

Paul Brooks

Dale Pinilis

Shawn Rogers – Appellate Administrator and non-voting member

 


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ALEX GUENETTE RAPIDE LORS DES ESSAIS PRÉ-SAISON EN SÉRIE NASCAR CANADIAN TIRE

COMMUNIQUÉ DE PRESSE – POUR DIFFUSION IMMÉDIATE

Le jeune Alex Guénette a annoncé ses couleurs lors des essais officiels tenus au Canadian Tire Motorsports Park, le circuit routier hyper rapide situé à l'est de Toronto et mieux connus sous son ancien nom, Mosport.

Montréal, Canada – Le 1 mai 2013. Alex connaissait déjà la piste, pour y avoir tourné l'automne passé à bord d'une voiture préparée par Dave Jacombs, son préparateur pour cette saison 2013. Alex a roulé vite, à quelques 3 dixièmes de seconde du tour le plus rapide de la journée. Car attention, les coqs de la série NASCAR Canadian Tire (NCaTS) tournaient eux aussi, et Alex leur en a certainement mis plein la vue.

 

Son préparateur, Dave Jacombs a aussi aimé ce qu'il a vu. « Nous apprenons encore comment communiquer, comment trouver les bons mots et exprimer l'intensité d'une caractéristique comme ''un peu'' par rapport à ''beaucoup''. Nous écoutions ses commentaires et y ajoutions nos observation afin d'améliorer la voiture à chaque sortie. » Et ça marchait, car les temps tombaient à chaque visite en piste, se retrouvant finalement dans les 1m 24sec, tout près du chrono le plus rapide de la journée.

 

Après une journée sans faute, Alex a bien apprécié l'expérience. « Je me sentais un peu rouillé après quatre mois sans tourner, mais le ''feeling'' est revenu rapidement, alors que la voiture fonctionnait à merveille et que j'ai pu suivre avec mon pilotage les améliorations apportées par Mike Knott, mon nouveau chef d'équipe, que j'ai aussi fort apprécié. Ca va marcher notre affaire! J'ai bien hâte de revenir ici dans quelques semaines, pour une vraie course, où tout le monde y sera et l'intensité montera d'un gros cran. »

 

Toute l'équipe se retrouvera en piste pour la première ronde de la saison NCaTS, le 19 mai, encore une fois au Canadian Tire Motorsports Park.

 

Visitez Twitter (@alexgracing) et Facebook www.facebook.com/AGracing39 pour plus d'informations sur Alex.

 

Allez au  www.nascarhometracks.com pour découvrir la série NASCAR Canadian Tire.

 

Pour d'autres informations, entrez en contact avec Jacques Guénette, aujaco.guenette@gmail.com, ou Alex au 514 758-9200 ou à Alexrace9@live.com.

 

Photos libres de droits jointes à ce communiqué.

 

Informations additionnelles

 

GC Motorsports International

Cet organisme, sous la direction de Steve Meehan, aide à l'avancement de la carrière de jeunes pilotes canadiens.

 

Motos Illimitées

Fondée en 1993, Motos Illimitées vendait alors des motoneiges et accessoires sur une surface de 10 000 pi. ca. L'entreprise a grandi depuis, et vend aujourd'hui plusieurs marques de motoneiges, motos et autres véhicules récréatifs.

 

Vous y trouverez les gammes Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Arctic Cat, Polaris et Victory, en plus des vêtements et accessoires de mise, tout exposés sur plus de 50 000 pi. ca.

 

Facile à trouver sur le voie de service nord de l'autoroute 640 à Terrebonne, Motos Illimitées vous donne facilement accès aux sentiers, autant en hiver qu'en été.

 

Vous trouverez plus d'information à propos de Motos Illimitées auhttp://www.motosillimitees.com/en/index.spy.

 

 

DLGL

Fondée en 1984, DLGL offre des systèmes et services de paye et de gestion des ressources humaines pour la grande et la très grande entreprise.

 

DLGL a remporté plusieurs prix au fil des années. Entre autres, DLGL fait partie des 50 sociétés les mieux gérées au Canada, chaque année depuis 1999. Il s'agit d'un concours commandité par Deloitte, le Groupe Entreprises CIBC, le journal Les Affaires, et la Queen's School of Business. DLGL a aussi remporté le prix du meilleur employeur de l'année au Québec 12 fois depuis 1999, en plus d'y ajouter le Prix Panthéon 9 fois depuis 2005.

 

Visitez le http://www.dlgl.com/DLGL_main_en.asp pour obtenir plus d'information sur DLGL.

 

 

 

 


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