2014-11-04

NASCAR Penalizes Crew Members And Crew Chiefs




NASCAR Penalizes Crew Members And Crew Chiefs

From The No. 5 and No. 24 NASCAR Sprint Cup Series Teams

 

DAYTONA BEACHFla. (Nov. 4, 2014) — NASCAR has assessed penalties to crew members from the No. 5 and No. 24 NASCAR Sprint Cup Series teams for their involvement in post-race incidents on Nov. 2 at Texas Motor Speedway. In addition, the crew chiefs from those two teams also have been penalized.

 

Jeremy Fuller, a crew member with the No. 5 team, along with Dwayne Doucette and Jason Ingle, crew members with the No. 24 team, each have been fined $25,000 and suspended from NASCAR through the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points races. All three were found to be in violation of:

 

·         Section 12-1: Actions detrimental to stock car racing

·         Section 12-4.9: Behavioral penalty – involved in a post-race physical altercation with a driver on pit road

 

Dean Mozingo, a crew member with the No. 24 team, has been fined $10,000 and suspended from NASCAR through the completion of the next three NASCAR Sprint Cup Series championship points races. He was found to be in violation of:

 

·         Section 12-1: Actions detrimental to stock car racing

·         Section 12-4.9: Behavioral penalty – involved in a post-race physical altercation with another crew member on pit road

 

Kenny Francis, crew chief of the No. 5 team, and Alan Gustafson, crew chief of the No. 24 team, have each been fined $50,000 and placed on NASCAR probation through the completion of the next six NASCAR Sprint Cup Series championship points races. They were found to be in violation of:

 

·         Section 9-4A: Crew chief assumes responsibility for the actions of his team members

·         Section 12-1: Actions detrimental to stock car racing

·         Section 12-4.9: Behavioral penalty

 

"While the intensity and emotions are high as we continue through the final rounds of the Chase for the NASCAR Sprint Cup, the actions that we saw from several crew members Sunday following the race at Texas are unacceptable," said Robin Pemberton, NASCAR senior vice president, competition and racing development. "We reviewed the content that was available to us of the post-race incident along pit road, and identified several crew members who crossed the line with their actions, specifically punching others."

"We therefore have penalized four crew members as well as their crew chiefs, as they ultimately are responsible for members of their team per the NASCAR rule book," Pemberton continued. "A NASCAR championship is at stake, but we can't allow behavior that crosses the line to go unchecked, particularly when it puts others in harm's way."

 

Contact:                                                                                              

Kerry Tharp

NASCAR Integrated Marketing Communications


Pour lire le reste / Read more...

Un pilote de Saint-Félicien s’ajoute à la Série Sportsman pour 2015

Chronique : Bientôt en piste pour 2015

 

-



On l'avait vu en piste le 26 juillet dernier à bord de la voiture #88 de Dave Trevors à l'Autodrome Saint-Félicien dont il est co-propriétaire. Cette journée lui aura donné la piqure; Yves Pelchat a fait l'acquisition d'un véhicule Sportsman Québec, ancien véhicule du #7 Réjean Blanchet. Il roulera à bord du #8 pour la saison 2015.

Yves Pelchat n'est pas à ces débuts en Stock Car. Il a fait ces premières courses en 1992 et 1993 dans la catégorie Mini Stock avec entre autre Karl Allard. Il s'est d'ailleurs vu attribuer la cascade la plus spectaculaire faisant quelques tonneaux. Rien pour arrêter ce pilote qui participera à la saison de Mini Modifié en 1994.

 

Après une pause de 3 ans, il fait un retour en 1998 et 1999 dans la catégorie Mini-Legende où il ira chercher 2 championnats.  Après que la compagnie pour laquelle il coursait ait fait la vente du véhicule, il entame les années 2000 en roulant en tant qu'amateur et aussi en Super Stock.

 

Sa passion pour le Stock Car l'amènera en 2007 à devenir co-propriétaire de l'Autodrome Saint-Félicien; un défi qu'il poursuit toujours.

 

Depuis 2008 et jusqu'à l'an dernier,  il coursait dans la catégorie Sport compact où il a obtenu quelques championnats.

 

Quand on lui demande pourquoi son choix s'est arrêté sur la Série Sportsman Québec, il souligne immédiatement le travail fantastique que M. André Poulin, promoteur et président de la Série accompli. De plus, pour lui, la Série en est une abordable tant pour mettre la voiture compétitive au point de vue technique que pour le budget qu'elle exige pour faire la saison. Il souligne aussi l'esthétique soignée des voitures qui en font partie lui qui a déjà commencé à mettre à sa main son nouveau véhicule!

 

Sans aucun doute, il entrevoit la saison 2015 comme  une année d'apprentissage où le plaisir sera sa priorité. Il est content de sortir de sa zone de confort tant au niveau du type de voiture que des pistes visitées et veut faire sa place tout en respectant les autres pilotes en piste.

 

Avec la venue de M. Pelchat, on compte maintenant 3 pilotes de la région et ce n'est pas fini ! Suivez nos chroniques pour d'autres nouveautés.

 

Bienvenue parmi nous à Yves et son équipe!

 

Marie-Claude Levasseur, Relationniste 


Pour lire le reste / Read more...