2011-08-23

AUTODROME CHAUDIÈRE : UNE DERNIÈRE POUR LES SPORTSMAN ET LA COUPE BESTBUY

Communiqué pour diffusion  2011-08-22

 

LE «FM 101.3 SPORTSMAN 100»

 

C'est vendredi le 26 août à 19h30 que les voitures de la Série Sportsman Québec occuperont l'ovale de l'Autodrome Chaudière de Vallée-Jonction pour leur troisième et dernière visite de la saison 2011dans une finale de 100 tours et des qualifications «TIME TRIAL» style formule un, en deux sessions de 15 minutes.

 

Suite à l'accident qu'a subi Patrick Boyer de Québec lors du programme de samedi dernier à Montmagny et grâce à sa 5ième position obtenu lors de cette course, Daniel Sylvain de St-Georges prend la tête du classement avec 595 points. Il devance Boyer par 14 points et Steve Maloin McKibbin par 16 points. À surveiller également les Nadeau, Roussin, Labbé, Lessard, Roy, Blanchet et autres.

 

Les vingt-cinq pilotes présents à cette finale de 100 tours devront aussi avoir à l'œil le pilote de la voiture # 2, Dany Poulin de Vallée-Jonction qui voudra certainement répéter son exploit de la dernière course et remonter sur la plus haute marche du podium.

LE «ORICOM SPORT COMPACTE 100»

 

Autre dernière lors de la finale SPORT COMPACTE de 100 tours : quatrième tranche de la Coupe Bestbuy avec plusieurs bonis de présence et de performance. La Cie  ORICOM INTERNET de Québec et GUIDEAUTO ont bonifié les bourses des dix premiers pour l'un et de 11 à 25 pour l'autre.

Plus de vingt-cinq voitures en piste avec des dépassements et des «Side by Side» tout au cours de l'épreuve. Suite à sa victoire lors de la 3ième tranche, Steve Godbout de St-Lambert n'est plus qu'a 11 points de Dominic Jacques, meneur présentement de cette COUPE BESTBUY. Mais les Poulin, Blanchette, Carrier, Harrisson, Roy, Turgeon  et Cie vont tout mettre en œuvre pour brouiller les cartes et remporter cette dernière tranche.

Au même programme, les Kamikaze et les LIMITÉ seront en action. Ces derniers connaissent un regain de vie et suite à leurs belles performances du dernier programme, Julien Bernier devra surveiller en particulier les Marcoux, Savard, Simoneau, Lecours et autres qui n'ont pas dit leur dernier mot.

 

Courses des MÉDIAS

 

Également  autre première, une course des Médias/Radio où deux animateurs de Fm 101.3, Chloé Asselin Roy et Laurent Gaulin affronteront Patricia Vincent et Karl Boucher de Mix 99.7 avec trophée et bourse au vainqueur.

 

Donc pour débuter le week-end en beauté, prenez la direction de l'Autodrome Chaudière de Vallée-Jonction, vendredi 26 août 19h30. L'ouverture des puits est prévue pour 16H00. Accessible au public à compter de 17h00 et en cas de pluie remis au dimanche 28 août. Pour plus d'informations, allez au www.autodromechaudiere.com.

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PATRICK LAPERLE SE DIRIGE VERS UN TROISIÈME TITRE DE L'ACT

Pour diffusion immédiate (23-08-11-28)

 

Sylvain Lacombe sera en piste lors de la Can-Am 200

 

À la veille de la deuxième édition de la Can-Am 200 qui sera courue et présentée par Foley Motorsports, samedi soir, au circuit Ste-Croix/Riverside Speedway, on constate que le sympathique pilote de la Fusion/LaSalle Ford, Patrick Laperle St-Denis-sur-Richelieu est en excellente posture pour décrocher un troisième titre de l’ACT, mais son deuxième dans la série ACT-Castrol. 

 

En effet, faisant suite à sa troisième place lors de l’ACT All-Star Challenge au New Hampshire Motor Speedway, Laperle a porté son avance à 103 points devant Karl Allard de St-Félicien, le champion en titre de cette série ACT-Castrol qui n’a pu faire mieux qu’une 23e position. Avec encore seulement trois épreuves au calendrier 2011, ce dernier risque de manquer de temps pour rattraper Laperle.

 

Pour en revenir à cette deuxième édition de la Can-Am 200, mentionnons que c’est la deuxième épreuve consécutive de la saison 2011 qui compte pour les deux championnats de l’American-Canadian Tour. On se souviendra que l’an dernier, lors du 40e anniversaire du circuit Ste-Croix/Riverside Speedway, cette course avait été amputée de 29 tours en raison de l’heure tardive. C’est le multiple champion de l’ACT et récent vainqueur du All-Star Challenge, Brian Hoar qui l’avait emporté devant Patrick Laperle, Donald Theetge et Karl Allard.

 

Les milliers d’amateurs présents étaient demeurés sur leur appétit, car au moment de l’arrêt, les trois Québécois étaient en pleine remontée et se livraient un duel époustouflant. Cette fois, on ne devrait pas vivre une pareille situation, car une classe a été enlevée de l’horaire.

 

Toujours lors de cette course mémorable qui avait regroupé 42 partants dont 14 pilotes américains, Donald Theetge et Karl Allard avaient mené le bal durant pratiquement la première moitié de cette confrontation de 200 tours. Ce n’est qu’au 94e passage que Hoar avait pris la commande pour la conserver jusqu’à la fin.

 

Cette fois, la situation sera à peu près identique en ce qui concerne la participation américaine, surtout à la veille de la quatrième édition du Showdown qui aura lieu à l’Autodrome Chaudière, le samedi 10 septembre prochain. Parmi les pilotes que l’on devrait rencontrer au circuit Ste-Croix/Riverside Speedway, on remarque entre autres les noms de Brian Hoar, Randy Potter, Austin Theriault, Joey Polewarczyk, Brent Dragon, Glen Luce, Mark Lamberton, Brad Babb et quelques autres.

 

On n’atteindra probablement pas la grille de l’an dernier, mais l’on devrait s’attendre à une participation d’environ 35 pilotes.

 

Sur le plan québécois, c’est à Donald Theetge que revient l’honneur d’avoir remporté le plus grand nombre d’épreuves sanctionnées par l’ACT à cet endroit, soit quatre. Il est très à l’aise sur ce tracé. Pour leur part, Karl Allard, Brent Dragon, Brian Hoar et Sylvain Lacombe qui soit dit en passant fera sa première sortie en 2011 lors de cette Can-Am 200, en revendiquent deux alors que les autres victoires ont été l’affaire de Mike Bruno, Jean-Paul Cyr, Alexandre Gingras, Patrick Hamel et Patrick Laperle.

 

Outre les trois favoris habituels, c’est-à-dire Laperle, Theetge et Allard, il faudra également surveille les deux pilotes locaux de St-Édouard-de-Lotbinière, Patrick Hamel et Dany Trépanier. Hamel a gagné lors de la première manche de la série ACT-Castrol à cet endroit cette saison et même s’il n’a pu terminer par les premiers, Trépanier connaît mieux que quiconque le tracé.

 

Il y a également le jeune Alex Labbé qui a connu des succès à ses deux présences avant de connaître plus que sa part d’ennuis. Il a réussi une troisième et une quatrième et il est à espérer qu’il terminera parmi les cinq premiers tout comme Dave Michaud de Ste-Anne-des-Plaines qui a obtenu les mêmes résultats que Labbé. Sixième a sa dernière présence, Marc-André Cliche voudra bien se reprendre faisant suite à ses malchances lors du All-Star Challenge.

 

Une prédiction en prévision de cette épreuve s’avère donc assez difficile en raison de la qualité des pilotes qui seront en piste.

 

Au même programme, il y aura deux finales dans les trois classes locales inscrites à l’horaire, soit Super Truck, Sport Compact et Kamikaze. Dans la première, Sylvain Lemieux, le meneur au cumulatif, sera-t-il en mesure de maintenir son avance devance Sylvain Brouillette qui effectue un retour cette saison ? L’écart n’est que de 35 points alors Fernand McClean surveille la scène de près. Il a un retard de 33 points sur Brouillette tandis qu’en Sport Compact, le premier rang est chaudement disputé entre Sylvain Carrier qui est premier suivi de près par Mario et Jimmy Roy. Le déficit du troisième n’est que de 19 points alors que Mario n’est qu’à trois points de la première place.

 

Finalement en Kamikaze, Bruno Laverdière se dirige vers un autre championnat, mais Frédéric Fournier et Sylvain Carrier sont bien loin d’avoir lancé la serviette.

 

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Source :            American Canadian Tour

                         www.acttour.com

                         (802) 244-6963

Collaboration :   Yvon Larrivée

                         acttour@gmail.com

Photos:                        Stéphane Lazare

                        Andy Allaire

                         www.stephanelazare.ca

 


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PASS North: Next Stop, White Mountain

All three PASS North Series head for the mountains Sunday afternoon

 

Naples ME (8/23) The Pro All Stars Series (PASS) North Super Late Models, Mods and Sportsman are all on track this weekend when the three touring series visit North Woodstock New Hampshire's White Mountain Motorsports Park on Sunday afternoon August 28th.

 

Arguably one of the country's most scenic venues, the Avery family's quick quarter mile never fails to produce great racing and the track is a favorite for racers and fans alike.

 

There's 150 green flag laps on tap for the PASS North Super Late Models. Johnny Clark has built up a seventy one point lead on Ben Rowe in the series standings. He's batting .500 with five wins in ten starts, but there's still plenty of racing left with two White Mountain shows, the big Beech Ridge PASS 400 weekend and the season finale at Oxford Plains Speedway still on the docket. His sixth series title is promising but far from a lock.

 

When the PASS Mods last raced there was an unusual result – someone beside Andy Shaw took the checkers! Shaw has been unstoppable in 2011 winning five in a row until Allan Wilson broke the winning streak at Oxford. Wilson trails Shaw by just sixteen markers and he will be looking to gain a few more points when the checkers fall on the 40 lap PASS Mod feature.

 

There's only one name in the PASS Sportsman win column this season. Shane Tatro has claimed both 75 lap PASS Sportsman features in 2011 and he's eighteen up on Carey Martin in the title chase. Tatro will look to make it three for three but look for plenty of competition from teams that will join the touring Sportsman drivers for a chance to race the beautiful quarter mile on a Sunday afternoon.

 

The North East Mini Stock Tour  will complete the four division card.

 

The racing goes green at 2:00 PM on Sunday August 28. White Mountain Motorsports Park is on Route three in North Woodstock, New Hampshire. The track is on line at www.whitemtnmotorsports.com .

 

All the latest Pro All Stars Series news can be found at www.proallstarsseries.com .

 

 

 


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STECKLY ADDS TO POINTS LEAD AT MONTREAL

For Immediate Release

STECKLY ADDS TO POINTS LEAD AT MONTREAL

Photo courtesy of Joe Hamilton

MONTREAL, QUEBEC, Monday, August 22, 2011: Scott Steckly driver of the 22 Racing/Canadian Tire Dodge started the NAPA AUTOPRO 100 in ninth and crossed the finish line 23 laps later in seventh.

Practice was a wash on Thursday afternoon. Just as the teams headed onto the track, rain began to fall.  The No. 22 Canadian Tire driver waited on pit road for sky to clear. Unfortunately the track didn’t dry completely by the end of the session so 19th position was where they ended up.

 

For qualifying on Friday, the cars were sent out in two groups, according to their practice times, and each group was given twenty-five minutes to turn laps from which their quickest time would be used to determine starting position. Steckly would lay down the ninth quickest lap overall with a time of 107.481 and an average speed of 90.770 miles per hour.

Before the race Steckly commented that, “We didn’t get any laps in under practice due to the wet conditions and didn’t really know what the car was going to be like in qualifying. So we are a little disappointed with our qualifying position.”

Steckly would start the NAPA AUTOPRO 100 in ninth position on the inside of row five. With the drop of the green flag, he took the opportunity and fell into line in tenth as the field rounded turn one.

When the first caution came out on lap six, Steckly had dropped two positions and was running in 12th. The 22 Racing/Canadian Tire Dodge maintained 12th on the restart, but another caution soon followed and Steckly made no mistake picking up three positions before making his way into turn one.

With six laps to go, Steckly made his way to seventh and was gaining on J. R. Fitzpatrick who was running in sixth.  Steckly was hoping for another caution to tighten the field so he could pick up a few more positions on the restart, but the caution never came and Steckly crossed the finish line in seventh place.

After the race Steckly commented, “We came here and accomplished what we wanted to, stayed out of trouble and got a top ten finish. We even increased our points lead.  I’m very proud of everyone on the Canadian Tire team, they worked hard to give me a good car and we are looking forward to the next three ovals as we hope to keep the momentum going.”

The NAPA AUTOPRO 100 can be seen in its entirety on TSN on Sunday August 21 at midnight and Monday August 22 at 1:30 p.m.  TSN2 will also air the event on Sunday August 21 at 6:30 p.m.

Steckly and the 22/Racing Canadian Tire team are having a great season.  The No. 22 team has added to their points lead and has two wins and seven top five finishes with 3 events left in the 2011 season. The next stop for Steckly and the NASCAR Canadian Tire Series will be on September 10 when the teams head to Barrie Speedway for the Wild Wing 300 presented by Independent Electric. 

For more information on the NASCAR Canadian Tire Series please visit www.nascarlocalracing.com.

Scott Steckly would also like to thank his sponsors: Canadian Tire, MotoMaster, Exide, Erb, Castrol and AW Millwrights.

For more information on Scott Steckly and 22 Racing please contact:
Linda Jones
Wide Open Motorsport Solutions
(705) 458-4044
Email:
ljones@wideopensolutions.ca

 


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Clay Rogers Wins First PASS South Event Saturday Night at South Boston Speedway

Accomplished Racer Earns Victory in Hard-Fought Battle to the Checkered Flag

 

The Pro All Stars Series (PASS) South Super Late Models headed to South Boston Speedway in Virginia on Saturday, August 20th, for the “PASS 150 Presented by Gazette Virginian” event, the 10th race of the 2011 season. In the nine previous races of the year, multiple drivers, including Chris Eggleston, Stephen Nasse, Roger Lee Newton and Bubba Pollard, all went to the PASS South victory lane for the first time. On Saturday, one more name was added to the list as accomplished racer Clay Rogers earned his first series victory.

 

Thanks for everybody for coming out,” said an excited Rogers in victory lane to the fans. “I hope that was the show you wanted that you paid for.”

 

Nearly 30 Super Late Model racers timed in during qualifying in the late afternoon at South Boston with Nasse claiming the top honors. Cassius Clark, Rogers, Preston Peltier, Heath Hindman, Andy Loden, David Quackenbush, Jay Fogleman, Alex Fleming and Jody Lavender rounded out the top-10 qualifiers. After the redraw, Quackenbush and Lavender would start the event from the front row, followed by Loden, Peltier, Nasse, Fleming, Rogers, Hindman, Fogleman, Clark and the rest of the 28-car field.

 

Quackenbush got the better jump on the initial start of the race, taking the lead on lap one. Loden shot through to second with Nasse third. Lavender dropped back to fourth with Peltier fifth in the opening laps of the event.

 

The first yellow flag flew at lap 13 for debris on the track. On the restart, Quackenbush tried to hold off Loden, but the high side worked for Loden, snagging the lead. After a few laps, Nasse worked his way to second with Quackenbush to third. Peltier moved to fourth with Hindman in fifth.

 

The second yellow flag flew at lap 20 for Fleming going around in turn two. Loden, Nasse, Quackenbush, Peltier and Hindman were the top five at the yellow.

 

The outside line worked for Loden on the previous restart, and it worked for Nasse on the next restart as he took the lead with Peltier following through in second. The yellow flag would fly once again at lap 32 for a spin in turn two by Ricky Frenette. Nasse, Peltier, Rogers, Loden and Quackenbush were the top five at the third caution.

 

The top side was once again the line to be in as Peltier took the lead on the restart with Nasse dropping back to second, but the yellow flew once again on lap 34 for an incident that involved multiple drivers, including Jimmy Weller, Fleming, Frenette, Allen Karnes, Tim Pinion, John Batten, Tyler Young, Ryan Blaney and Trevor Edwards. The incident brought out the red flag to clean up the track.

 

On the restart, Nasse was to Peltier’s high side, and was able to take the lead back once again. Peltier dropped into second ahead of Rogers, Loden and Quackenbush. Just past lap 50, the top two remained the same with Loden moving to third, followed by Rogers and Hindman.

 

While Nasse was out to a comfortable lead, the battle for the second spot headed up around lap 85, when Loden and Clark moved in on Peltier. A very close race between the three was intense for a few laps, but on the back-end of the battle, Clark went to second with Loden third, Peltier fourth and Weller moving into fifth. At lap 100, Nasse still was the leader, but Clark worked his way to within a few car lengths of him in second.

 

The yellow flag flew once again at lap 104 for Peltier going around in turn four. Clark got the jump on the following restart with the outside line getting the advantage over the inside line being led by Nasse, but another yellow flag flew at lap 106 for a couple cars spinning in turns one and two. Clark, Rogers, Anderson, Nasse and Loden were the top five during the yellow.

 

Clark was able to hold the lead on the restart on the inside line with Rogers dropping in a close second. While the top-two drivers were out to a decent lead, Loden, who was in fifth on the restart, used the high side to work his way to fourth, and then to third. Anderson went to fourth with Fogleman, who appeared to lose his power steering, in fifth.

 

After another caution at lap 119 for a few cars getting together in turn one, Rogers powered to the lead on the restart with Clark hanging on the low side, looking to recapture the top spot. The two raced side by side for multiple laps before Clark dropped back to fourth after slight contact between the two. That moved Loden to second, Nasse to third, Clark to fourth and Anderson to fifth with just 20 laps to go as the caution fell on the field for a spin in turn three by Quackenbush.

 

Loden went to the lead on the outside with Rogers in second on the following restart. Behind the leaders, another yellow flag flew on lap 134 as contact between Blaney and Anderson sent Anderson around in turns one and two. The yellow flag flew again one lap later on lap 135 for Hindman slamming the front stretch wall. Loden, Rogers, Nasse, Ward and Clark were the top five at the latest yellow.

 

Just before the restart, Nasse, from the third position, headed to the pits to be serviced from his crew. Meanwhile, Loden got the lead on the restart, but Rogers tried hard to get the lead back. Lavender moved up to third with Clark in fourth and Anderson fifth as Ward also slowed on the restart.

 

With 10 laps to go, Rogers and Loden raced hard side by side for the lead with Rogers getting out front. Driving out to a decent lead in the closing laps, Rogers took the checkered flag first.

 

That was kind of an odd race the way it played out there,” said Rogers in victory lane. “At the drop of the green flag, I couldn’t believe how much everyone was riding. I know you have to save your rear tires in this series, but I thought my goose was cooked racing with “high-side Loden,” who normally doesn’t show up until the end of these things. He showed he had a strong car early tonight and backed off to save his stuff. I paced myself off how Andy was running. When I felt I was hurting my rear tires a little too much I backed off.

 

The high side was where we needed to be on these restarts. Andy was doing what he needed to do to get another victory. That was really fun racing door to door with him as hard as we could.”

 

Rogers’ first PASS victory was also his first of his 2011 racing season.

 

This was real important for me to come and win this race. Last week I had an opportunity to win at Concord in the Pro Cup Series, and my brother of all people outran me in that race with 20 to go. It has been a long time since I have had a season without a “W” in the win column statistically, and I was worried that this year would slip by. I can’t thank Robby and Robert Hamke enough.”

 

Loden, who went to victory lane earlier this year at South Boston Speedway, came up one position short of the SoBo sweep.

 

It was a good run for us,” explained Loden. “Clay just ran a good race and got us there at the end. I thought when we got in front of him we might have had it, but he came on by and was hooked up at the end. Our cross-member was bottoming out, so we will get that fixed and go back to Ace Speedway. I am glad we picked up some points.”

 

During Friday’s practice, Lavender had trouble with his car, forcing the crew to haul it back to the shop, get it fixed, and return on race day. That dedication earned him a third-place finish during the race.

 

I fell back some (at the beginning) so I would have a little bit of tires at the end, but later on when I tried to go, I didn’t have much,” said Lavender. “We got some lucky breaks and came into the pits to work on it. We were good at the end when we needed to be. Obviously when you come here you want to win, but with the trials and tribulations we had the last couple of days, I am glad to get a good finish.”

 

Clark and Anderson rounded out the top five.

 

The PASS South Super Late Model Series will take be back in action at Ace Speedway (NC) on Saturday, September 3rd. For more information on the Pro All Stars Series, go to www.proallstarsseries.com.

 

Unofficial Results: “PASS 150 Presented by Gazette Virginian”

 

1) #74 Clay Rogers

2) #29 Andy Loden

3) #115 Jody Lavender

4) #8 Cassius Clark

5) #19 Jordan Anderson

6) #98 Justin Wakefield

7) #10 Ryan Blaney

8) #17A Scott Alexander

9) #91q David Quackenbush

10) #4 Jay Fogleman

11) #51 Stephen Nasse

12) #20 Steven Legendre

13) #62 Brandon Ward

14) #91 Heath Hindman

15) #2 Gray Gaulding

16) #101 Trevor Edwards

17) #23 Jimmy Weller

18) #29 Landon Cling

19) #26 Preston Peltier

20) #30 Ricky Frenette

21) #1 Justin Allison

22) #42 Tim Pinion

23) #18 Bradley McCaskill

24) #48 John Batten

25) #05 Alex Fleming

26) #29 Allen Karnes

27) #15 Tyler Young

28) #49 Scott Saunders

 

 


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DILLEY FINISHES TWENTY THIRD AT CIRCUIT GILLES VILLENEUVE

For Immediate Release

Photo courtesy of Joe Hamilton

MONTREAL, QUEBEC, Monday August 22, 2011: Mark Dilley driver of the No. 9 Rheem/Exide/PartSource/Farwell Racing Dodge finished a disappointing 23 in the 37 car field on Saturday at Circuit Gilles Villeneuve.

In practice, it started to rain just as the field took to the track and NASCAR brought the 37 car field to pit road to allow the teams to prepare the cars for the wet track conditions.  The rain quit with five minutes left in the practice session and Dilley was able to lay down a quick lap posting the ninth quickest time. The team made several adjustments to get the car where they wanted it, and after practice Dilley commented, “Man we have a fast car, it feels really good and with the changes I think we can get more out of it.”

 

For qualifying, the cars were sent out in two groups, according to their practice times, and each group was given twenty-five minutes to tour the track and post their best times. Dilley was 15th quickest posting a time of 1:08.216 and an average speed of 90.153 miles per hour. 

Before the race Dilley commented that, “The car wasn’t too bad for practice, we didn’t want to push it too hard in the rain, but wanted to see what it would be like if we had to race under similar conditions. Fortunately the sun was shining for qualifying and we got some laps under our belt.”

Dilley would start the NAPA AUTOPRO 100 in 15th on the inside of row eight and with the drop of the green flag settled into 16th

Twelve laps in and Dilley was running in 13th when two cars ahead of him made contact and spun out.  This forced everyone to check up and Dilley was hit hard on the left rear wheel when the car behind him didn’t get stopped in time.  No caution came out as everyone was able to continue, but Dilley thought he had broken an axle.  He then made his way to pit road to have the crew check it out.   The team made short work of repairs and Dilley was back on track without losing a lap but was at the tail end of the 37 car field.

Dilley had made his way back into the top 20 with five laps to go, when the No. 9 Rheem/Exide Dodge was spun out by a lapped car.  Again, there was no caution and Dilley lost several spots before he was able to rejoin the field.   Dilley would make up a few more positions before the checkered flag, but ultimately finished 23rd.

After the race Dilley commented, “We just had some bad luck again, we got tangled up in someone else’s mess and had to come to pit road because I thought we may have broken an axle. It was just a rear end locker and we were lucky when the caution came out and we were able to catch up to the field.  Just when we were making up some ground we got hit again it and ruined any chance we had for a good finish. I’m looking forward to the next three ovals, I’ve won on all of those tracks and hopefully we can put on a good show for fans and sponsors.”

The NAPA AUTOPRO 100 can be seen in its entirety on TSN on Sunday August 21 at midnight and Monday August 22 at 1:30 p.m.  TSN2 will also air the event on Sunday August 21 at 6:30 p.m.

Dilley is currently seventh in the NASCAR point standings. The next stop for Dilley and the NASCAR Canadian Tire Series will be on September 10th at Barrie Speedway for the Wild Wing 300 presented by Independent Electric.

Mark Dilley is supported by: PartSource, Rheem Canada, Leland Industries, Exide Batteries, Sylvania and Castrol.

For more information on the NASCAR Canadian Tire series please visit www.nascarlocalracing.com

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Email:  ljones@wideopensolutions.ca

 


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Micks Maneuvres Circuit Gilles Villeneuve to Finish Second

MONTREAL, QUEBEC, Monday August 22, 2011: Kerry Micks driver of the No. 02 Dickies/Beyond Digital Imaging Ford Fusion notched another podium finish at Circuit Gilles Villeneuve with a second place finish.

Just as the teams were taking to the track Thursday for their one hour practice session, the skies opened up and it started to rain.  NASCAR brought the field to pit road so the teams could get the cars ready for the wet track conditions. Micks however, knows his way around Circuit Gilles Villeneuve taking the win in 2007, and didn’t let a little rain stop him from laying down some quick laps and posting the second quickest time in practice. 

 

On Friday afternoon for qualifying, the sun was shining and Micks didn’t hold back as he manoeuvred the 2.709 mile road course in a time of 105.985 with an average speed of over 92 miles per hour, a time that would see him line up in third place on the starting grid.

Micks started the NAPA AUTOPRO 100 on inside of row two and after taking the green flag followed the first place car of Andrew Ranger No. 27 into turn one taking the second position from the No. 12 of Alex Tagliani.  Micks was able to stay close to the No. 27 and out braked him heading into turn three but just couldn’t make the move on Ranger.  On lap 8, the two leaders were battling it out with each of them trying to out-brake the other, when they both shot through the grass missing the S-turn.  The two drivers were able to hold onto their cars and carried on running one-two.

The third caution came out on lap 15 and Micks was grateful as the gauges in the No. 02 Ford Fusion indicated Micks had no oil pressure. The #02 Ford driver was running in second and decided not to come to pit road to have the crew check the car and took the green flag again on lap 16.

On the restart Micks was able to maintain the second place position while the No. 11 of Jason Bowles was all over the back bumper of the Dickies/Beyond Digital Imaging Ford Fusion, allowing the leader, Andrew Ranger, to put some distance between himself and Micks.  With three laps to go Bowles made a move on Micks to take over the second position, but with 2 laps to go Micks would take the second position back from the No. 11 and would hold him off to cross the finish line in second place.

After the race Micks was all smiles as he said, “We were having oil pressure problems with the car, and I was doing everything I could, playing with the breakers and flipping switches. The cautions really helped us out today, but the car itself was amazing and if it wasn’t for the problem with our oil pressure Ranger would have had some competition. When we were running with him on the restarts we could out brake him.”

The NAPA AUTOPRO 100 can be seen in its entirety on TSN on Sunday August 21 at midnight and Monday August 22 at 1:30 p.m.  TSN2 will also air the event on Sunday August 21 at 6:30 p.m.

Micks maintained fifth in the NASCAR point standings and the next stop for Micks and the NASCAR Canadian Tire Series will be on September 10 at Barrie Speedway for the Wild Wing 300 presented by Independent Electric.  Do not forget to go to Dickies.ca before the race and pick the winners in the Dickies Race to Win Challenge for a chance to win some great prizes.

For more information on the NASCAR Canadian Tire Series please visit www.nascarlocalracing.com.

 

Kerry Micks is supported by the following sponsors: Williamson-Dickie Canada Co., Beyond Digital Imaging, Prostate Cancer Canada, Steadymate, Seguin Marina, Thor Motors, NGK Spark Plugs, Samester and Cathcart Trucking.

For more information please contact:

Linda Jones

Wide Open Motorsport Solutions

(705) 730-4044

Email: ljones@wideopensolutions.ca

 

Susan Micks

Micks Motorsports

(905) 853-3876

E-mail:  kmicks@neptune.on.ca

 


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RPM Speedway...David Hébert remporte la 4e tranche Super Séries 2011 Modifiée !

Samedi avait lieu au RPM Speedway la 4e tranche de la Super Séries 2011 pour la classe Modifiée comprenant une finale de 100 tours. Naturellement, d'autres classes figuraient à l'horaire prévue dont les Sportsman, les Mod Lite, les Midget, les VTT, ainsi que la nouvelle classe les Slingshot.

 

LES MODIFIÉS

          Les conditions étaient exemplaires et une piste très collante comme les amateurs le souhaitent afin d'assister à un spectacle électrisant; encore une fois deux et même trois lignes de courses; nul besoin de vous dire la très grande satisfaction du propriétaire/promoteur Jasmin Péloquin. Chez les modifiés la lutte était très serrée à la course au championnat de la Super Séries 2011 avant le début des hostilités voyant Gino Clair # 22J détenir la première position devant  trois autres compétiteurs ex-æquo en deuxième place ce qui rendait cette quatrième tranche des plus importantes.

 

Naturellement des séances d'essaies chronométrés avaient lieu au tout début afin de départager les groupes pour les qualifications; le meilleur temps enregistré fut celui de François Bernier # 49 qui avait battu de justesse celui de Steve Bernard; ces deux pilotes avaient encore une fois battu le record de piste qui est maintenant à 13,343 secondes pour Bernier.

          Les qualifications suivaient et à elles seules elles valaient le prix d'entrée tellement les compétiteurs avaient le couteau entre les dents connaissant l'importance de la victoire de la finale. Tout au long des qualifications, les bolides étaient accrochés l'un à l'autre en double dans les tournants et ce jusqu'au fil d'arrivée. Steve Bernard et Claude Brouillard # 3 vainqueurs.

          Place à la finale mais juste avant, une courte présentation des pilotes fut faite incluant quelques entrevues avec les pilotes qui avaient le mieux performé jusque là. Dany Bilodeau # 23 sonnait la charge flanqué de Steve Bernard; Yan Bussière # 21 et Mario Clair # 22c suivaient tandis que Gino Clair meneur de la série devait partir de la dernière place ayant eu quelques problèmes avec son bolide lors des qualifications.

          Benoit Savoie signaleur officiel abaisse le fameux drapeau vert et c'est parti pour 100 tours et dès les premiers tours de piste nous pouvions sentir la détermination des pilotes en cause. Bilodeau conserve sa position  mais tour à tour Bernard, Brouillard, Hébert le menacent et parviennent à le dépasser; des duels enlevants se suivent voyant les positions de tête tourner à haut régime. D'autres confrontations se dessinent vers le milieu de peloton avec Bussière, Therrien, Dufault et Gougeon pendant que Gino Clair tente par tous les moyens de se rapprocher le plus possible des meneurs.

          Les spectateurs voyaient défiler les tours avec Steve Bernard et David Hébert toujours accrochés un à l'autre et s'échangeant la première place tandis que mine de rien le # 49 de François Bernier parvint à se hisser bon troisième. Neutralisation avec 25 tours à faire; Hébert a une très bonne accélération au départ et distance quelque peu Bernard et au terme de cette confrontation David Hébert #1h termine bon premier suivi de Steve Bernard et du # 49 de François Bernier. En entrevue d’après course nous pouvions voir la défaite de Steve Bernard malgré sa belle 2e position lui qui ne vise que la première place et Steve  nous a même avoué être mauvais perdant ce qui caractérise bien souvent l’esprit d’un grand champion.

          La série se transporte donc samedi prochain à l’Autodrome Drummond pour l’avant dernière tranche et le tout se terminera à l’Autodrome Granby le samedi suivant soit le 2 septembre où le grand gagnant sera connu ainsi que les pilotes qui formeront le TOP-10 et qui se partageront la bourse offerte pat JPS Sports propriété de Jasmin Péloquin.

         

LES SPORTSMAN

          Du côté des Sportsman, encore une fois des qualifications et une finale 25 tours époustouflante. Jacques Pelletier # 98 et Mathieu Desjardins # 1m avaient assez bien performé pour remporter les qualifications d’usage. Dès le départ de la dernière finale de la soirée des corps à corps dans les courbes 1 et 2 tout comme dans les courbes 3 et 4 surviennent tellement les bolides sont accrochés à la piste mais Pelletier garde la position de tête, Desjardins, Martin Pelletier # 92 et Steve Bernier restent aux aguets pour les 10 tours suivants; Martin Pelletier remonte et force tellement qu’il perd le contrôle de son bolide dans la courbe # 4 et repart à la fin du peloton. La relance s’effectue avec toujours Jacques Pelletier bon premier mais cette fois c’est Patrick Picotin # 48 qui force le peloton et se hisse en deuxième place mais pas pour bien longtemps car Bernier et Desjardins veulent un podium ce qu’ils obtiennent dans cet ordre immédiatement après que Jacques « Smiley » Pelletier ait franchi le fil d’arrivée.

 

LES MOD LITE

          Cette nouvelle série en est à ses premières armes et elle attire déjà l’attention des amateurs tellement les bolides sont beaux et performants. Le # 44 de Patrick Leclerc gagne la qualification et est prêt pour la grande finale de 20 tours. Le vert est donné et Jacques Pelletier, celui-là même qui évolue en classe Sportsman, est premier mais doit se méfier de Stéphane Raymond # 57 qui est bon premier au classement cumulatif avec une légère avance de 4 points. Les tours passent  et Pelletier # 85 est toujours le meneur et parvient au quadrillé bon premier suivi de Patrick Leclerc qui ne cesse d’impressionner depuis le début de la saison et finalement Stéphane Raymond au troisième échelon.

 

LES MIDGET

          Cette série bénéficiait de la présence de quelques bolides de la série Lightning Sprint pour l’occasion mais ces derniers devaient absolument enlever leurs ailerons pour se conformer à la règlementation Midget. En finale, Mathieu Bardier # 12 s’est littéralement envolé sur la piste se moquant littéralement de ses opposants qui avaient les autres positions à leur portée et certains bataillaient farouchement afin de se rapprocher de la deuxième position, la seule atteignable.

Mathieu Bardier traverse la ligne d’arrivée bon premier suivi de René Couture # 6 recrue 2010 chez les Lightning Sprints et par André Bardier # 22 qui a livré une lutte de tous les instants pour monter sur le podium partagé par son fils Mathieu. Il est aussi à noter que ces trois bolides sont très présents aux pratiques du mercredi au RPM Speedway et que les pilotes connaissent parfaitement le circuit ce qui leurs concède un avantage certain.

          Simon Couture # 34 Lightning était un spectateur très attentif à cette finale; Couture a totalement démoli son bolide lors d’une spectaculaire embardée vendredi dernier à l’Autodrome Granby mais sera en piste dimanche prochain au RPM Speedway pour une autre confrontation mettant en vedette les Lightning.

         

 

LES  SLIHGSHOT

          Ces nouveaux petits bolides ont très bien performé malgré la longueur de piste au RPM eux qui sont habituellement habitués aux plus petits circuits tel celui de l’Autodrome Drummond construit au centre de la piste. Carl Labonté était tout fier de présenter les 10 bolides en action samedi et il faut avouer que les pilotes ont réellement bien performé avec leurs bolides munis de petits amortisseurs ce qui facilite grandement la tenue sur la piste. La vitesse était au rendez-vous pour voir Robin Loiselle # 1 RevStar terminer au premier échelon suivi par Gaby Thériault et finalement Isabelle Manny qui sait en impressionner plusieurs par son aisance en piste.

Un grand merci à cette belle série de s’être déplacée au RPM Speedway et certainement que ce se sera pas la dernière; félicitations encore une fois à Carl Labonté.

 

LES  VTT

          Pour l’occasion, Éric Léveillé directeur de courses avait jumelé les bolides de la série Amateur à ceux de la série PRO en un seul groupe pour la deuxième finale disputée après l’intermission. Ils sont braves et presque sans protection si une embardée survient dans un des tournants; ils doivent plus que tous les autres surveiller attentivement les conditions de piste et ils doivent performer en conséquence ce que plusieurs oublient; c’est pourtant un élément de base dans leur cas. Steve Mathieu # 72 s’est octroyé la première place en série Amateur tandis que Maxime Charbonneau # 21 en a fait de même en série PRO.

 

ATTENTION - - - ATTENTION - - -ATTENTION - - -

DIMANCHE 28 AOÛT SOIRÉE FAMILLE …

Semi-Pro, les très rapides Lightning Sprints, Midget, Mini-Modifiés et la toute récente série des Mod Lite !

 

Dans la groove….     

 

·         Les gradins étaient bien remplis pour cette quatrième étape de la Super Séries 2011.

·         Ne manquez pas les entrevues sur 360nitro suite aux programmes.

·         Depuis plusieurs semaines, l’équipe de préparation de piste travaille sans relâche ce qui donne des conditions exemplaires de courses et semaine après semaine des records de piste sont abattus; la sécurité en piste est bien présente et les pilotes de toutes catégories peuvent performer à la hauteur de leur talent.

·         Le RPM Speedway est accrédité DIRT depuis le début de la saison.

 

Bonne saison 2011 à tous !

                La grille complète de la programmation avec les dates et classes en action est disponible sur le site internet www.lerpmspeedway.com . Plus de détails vous seront fournis en cours de saison pour chacune des épreuves inscrites à la programmation.

 

Pour 2011… réservez vos samedis et dimanches soir à St-Marcel !

 


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