2014-02-28

Parcours brillant d’Alex Guénette au New Smyrna Speedway

COMMUNIQUÉ DE PRESSE – POUR DIFFUSION IMMÉDIATE

 

Parcours brillant d'Alex Guénette au New Smyrna Speedway

 

C'est avec une saison complète d'expérience en série NASCAR Canadian Tire qu'Alex Guénette est revenu au New Smyrna Speedway, la semaine dernière. Il a maintenu le rythme des meneurs lors des quatre courses de la minisérie Winter Pro Late Model, obtenant la pole, se battant pour la victoire et terminant finalement deuxième dans la quatrième et dernière course de 100 tours.

Montréal, le 27 février 2014 – Les jeunes pilotes apprennent les techniques de pilotage, la gestion des pneus, les réglages de la voiture et le contrôle de soi chaque fois qu'ils sont en piste. Le pilote de Terrebonne Alex Guénette s'était bien battu en course et avait impressionné lors de sa participation dans cette même série, il y a un an, alors qu'il n'était âgé que de 16 ans. Il était de retour cette année avec la même voiture et la même équipe, mais avec en plus une saison d'expérience en série NASCAR Canadian Tire, où il a terminé en 10e place au championnat et obtenu le titre de Recrue de l'année. Alex avait également fait une très bonne impression en septembre passé à sa première participation en série de camionnettes NASCAR Camping World, où un bris de moteur avait ruiné ses chances de top cinq.

Cette année au New Smyrna Speedway, le pilote a connu un départ plus lent pour la première course, mais une excellente séquence en qualifications et dans les épreuves finale s'en est suivie, avec notamment la pole position au départ de la dernière course de 100 tours. La première course, mercredi dernier, a été plus décevante pour Alex et le reste de son équipe. « Mon chef d'équipe, Mario Gosselin, avait participé à l'épreuve ARCA à Daytona le week-end précédent et nous n'avions pas pu participer aux séances d'essais à New Smyrna les lundi et mardi comme l'ont fait les autres pilotes de tête. Je vais courir à bord de cette même voiture ARCA plus tard cette saison, alors c'était important que Mario participe à la course afin que nous soyons mieux préparés en termes de réglages et de pilotage plus tard cette saison. Cependant, nous étions en mode rattrapage lorsque nous sommes arrivés au New Smyrna Speedway, mercredi », a expliqué le jeune pilote.  

À chaque course, Alex s'est vu améliorer ses temps et dépasser plus de voitures que quiconque lors de la semaine. La météo s'est mise de la partie, annulant les qualifications des deuxième et troisième courses, forçant Alex à prendre le départ en fin de peloton sur une grille basée sur ses points et à dépasser plusieurs voitures. Il a même dû à quelques reprises dépasser plus d'une fois le même pilote, lorsqu'une neutralisation reclassait tout le monde selon le tour précédent avant la relance.

C'est un père fier, Jacques Guénette, qui a vu son fils évoluer en tant que pilote tout au long de la semaine. « Sa communication avec le chef d'équipe s'est améliorée et ils ont pu rendre la voiture plus rapide à chaque sortie lors des pratiques. Alex a aussi développé sa capacité à détecter les situations menaçantes sur la piste et a pu éviter certains accidents devant lui, profitant d'accrochages entre d'autres voitures pour améliorer sa position. Il peut maintenant effectuer unbump-and-run très efficace, qui consiste à entrer très légèrement en contact avec une voiture devant, juste assez pour être en mesure de se glisser à l'intérieur et effectuer le dépassement, sans causer d'accident et ruiner la course d'autres pilotes», a mentionné Jacques Guénette.

 

Alex est aussi conscient qu'il gagne en expérience. «Nous sommes arrivés ici en étant sûrs que nous pouvions rouler à l'avant, même sans avoir pratiqué plus tôt dans la semaine. Piloter cette voiture a été presque facile : Mario (Gosselin, chef d'équipe) a très bien fait les réglages et ses conseils de pilotage ont finalement fait toute une différence en fin de compte. La saison 2013 en NASCAR Canadian Tire m'a permis de mieux lire la course, de toujours conserver une légère marge de sécurité et de rester loin des problèmes en remontant le peloton et en me battant pour la victoire.

 

Alex sera de retour en piste pour des essais sur l'ovale de Martinsville (VA) les 17 et 18 mars, et pour la course de camions NASCAR (NCWTS) les 28 et 29 mars à la même piste.

 

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Visitez Twitter (@AlGuRacing) et Facebook www.facebook.com/AGracing39 pour plus d'informations sur Alex.

 

Pour d'autres informations, entrez en contact avec Jacques Guénette au 514 951 3504, au954 918 3594 (Mobile É-U), ou au jaco.guenette@gmail.com. Vous pouvez aussi rejoindre Alex au 450 477 4000, au 954 918 3594 (Mobile É-U), ou à Alexrace9@live.com.

 

Photo jointe à ce communiqué (usage média exclusivement), crédit à indiquer :

Jim Jones Photography.

 

Informations additionnelles

 

Motos Illimitées

Fondée en 1993, Motos Illimitées vendait alors des motoneiges et accessoires sur une surface de 10 000 pi. ca. L'entreprise a grandi depuis, et vend aujourd'hui plusieurs marques de motoneiges, motos et autres véhicules récréatifs.

 

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Champions Looking Forward To PASS Opener At Greenville-Pickens Speedway

Champions Looking Forward To PASS Opener At Greenville-Pickens Speedway

 

-       For Immediate Release

 

CHARLOTTE, NC (February 27) – A star studded field of North America's top short track drivers are just days away from taking to the legendary Greenville-Pickens Speedway in South Carolina for race one of the 2014 Pro All Stars Series (PASS) National Championship Series.  The Fox Carolina 150 will double as the first PASS South Super Late Model race of the season and will also feature 50 laps for the PASS Pro Late Models and 75 laps for the Southeast Super Trucks.

The field of drivers pre-entered is stacked with champion drivers including former PASS National and PASS North Champion Ben Rowe, 2013 PASS Pro Late Model Champion Trevor Noles and Super Late Model touring champions Daniel Hemric and Travis Braden.  But, those are not the only drivers racing at Greenville-Pickens Speedway this Saturday night who have achieved championship status.

            Short track veteran Jay Fogleman enters the 2014 racing season at a crossroads.  The Durham, NC driver is coming off one of the best seasons of his 30 year career.  A season that included winning his second straight PASS National Championship, finally winning the elusive PASS South title, and a podium finish in the Oxford 250.  But, despite his success, Fogleman will trim back his schedule substantially, competing in only the PASS National Championship Series events in order to spend more time fostering the budding career of his son, Tate. 

That will wait at least one more week, though, as Fogleman focuses his attention on this weekend's action behind the wheel at Greenville-Pickens Speedway. He won a thrilling PASS South race there in the summer of 2009 with conditions much different than what is expected for the Fox Carolina 150.

            "The racetrack should have more grip this time of year and it should be a different type of race than what we've seen there in the summer," said Fogleman. "It's all about momentum and timing because the track is so flat and so line sensitive, it's a driver's race track.  I'm looking forward to getting through this one and then getting to Dillon and getting on the pit box to help Tate."

            Like Fogleman, Farmington, ME's Cassius Clark also captured an elusive championship in 2014, finally winning the PASS North title in a tight three way battle with Joey Doiron and DJ Shaw.  But, Clark is not new to winning PASS championships or to winning races at Greenville-Pickens Speedway.  Clark won the first ever PASS South race held at the historic speedway in 2007.  A year later, he was able to take home the first PASS National Championship, again at Greenville.  Clark returns this year hoping, that with similar conditions to those of the fall, it will play into his hands once again.

"I think the track is very weather sensitive," said Clark.  "It's a lot like Hickory in that there can be grip early in the year, but later in the year it's a lot slicker.  We went back there a few years ago and tried the top side, we moved up to the middle of the racetrack and found grip.  But the next time we went, there was no grip up top. We probably won't have a good idea of what the track will do until practice on Friday."

            Anthony Anders comes to Saturday night's Fox Carolina 150 as a sort of wildcard.  Over the last five years, Anders has been one of the Palmetto State's most successful drivers.  He won a track championship at Myrtle Beach Speedway in 2012 and followed that up by winning the championship at Greenville-Pickens last year, his first title at his hometrack.  But those championships came behind the wheel of a Late Model Stock car.  The Easley, SC driver has only raced his straight rail chassis sporadically, with a few starts at the now closed Lanier National Speedway and last year on the short track at Daytona International Speedway.  This weekend Anders plans to compete in both the PASS South Super Late Model and PASS Pro Late Model features.  Anders hopes his vast experience at Greenville-Pickens Speedway, along with some help from local PASS South veteran Randy Gentry, will pay off with a victory in the Fox Carolina 150.

"Tire management is definitely going to be key," said Anders.  "Greenville is always tough on tires and hard to get around with its flat turns.  I think we're gonna be at a slight disadvantage to the PASS regulars, but I've won a lot of races at Greenville in Late Model Stocks, including some 150 lappers.  These cars are racier than what I'm used to and I'm looking forward to it.  The PASS cars are just built to race."

Among those pre-entered for the Fox Carolina 150 are two-time PASS South winner in 2013, Tyler Church, third generation racers Jared Irvan and Tate Fogleman, veterans Randy Gentry, Joey Doiron, Jimmy Doyle, Jody Measamer, and John Batten, and rookie contenders Brandon Setzer and Matt Daley.

            Entries are continuing to come in daily for what looks to be one of the biggest Super Late Model races of the Winter.  Entry forms for the Fox Carolina 150 can be found at ProAllStarsSeries.com.

Action gets under way on Friday, February 28th at Greenville-Pickens Speedway with practice for all divisions from 2-6 PM.  On Saturday, March 1st, pit gates will open at 10 AM for the Fox Carolina 150, with practice from Noon- 3 PM. Qualifying will begin at 4 PM and racing will start at 6 PM, featuring 150 laps for the PASS Super Late Models, 50 laps for the PASS Pro Late Models and 75 laps for the Southeast Super Trucks.

The Fox Carolina 150 will also be available on PASS TV for online pay-per-view purchase through ProAllStarsSeries.com

The Pro All Stars Series is recognized as North America's premier sanctioning body for asphalt Super Late Models and boasts such marquee events as PASS South's Easter Bunny 150 at the historic Hickory Motor Speedway, the Autobus La Quebecoise Triple Crown at Autodrome Chaudière, and the legendary Oxford 250 at Oxford Plains Speedway.  For technical information concerning all PASS divisions please send questions to passracing@roadrunner.com.  For media or marketing questions, please contact Alan Dietz at 704-231-2039 or alandietzpass@live.com. Please visit ProAllStarsSeries.com for more information.  And, don't forget to "Like" the Pro All Stars Series on Facebook or follow us on Twitter to keep up with breaking news as it happens.

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