2012-07-31

Vernold casts off sophomore jinx, gets 1st Airborne win

Branham, Terry, Rivers also carry checkers

SOUTH PLATTSBURGH – Kris Vernold of Kingsbury, the 2011 Airborne Modified Rookie of the Year, broke out of a season-long slump with a hard-fought victory in the Ernie’s Discount Tools 30-lap Modified main event.

 

Vernold held up under a strong charge from Pat McGrail after a caution flag on lap 21 wiped out his 10 car-length lead. McGrail, second in points on the year, was glued to Vernold’s Emcor Services No. 97 the rest of the way, but he chose not to force the issue.

 

Adam Bartemy finished third after contesting the lead for the first half of the race. Vernold started on the pole and led every lap, sometimes by the width of a wheel. Aaron Bartemy rallied late for fourth – one spot ahead of point leader Todd Stone.

 

“I used up a little track at the end,” Vernold admitted, “but he (McGrail) has an excellent car and I wanted this one bad. We got a little lucky at times last year. This year it’s been all bad. We had a broken rear end last week.”

 

George Foley, Greg Atkins, Andy Heywood, Todd Ormsby and Patrick Dupree finished 6-10. Dupree had to roll out a back-up car after losing a transmission in qualifying.

 

Bucko Branham benefitted from a late caution that brought him within striking distance of Shawn Duquette with two laps remaining in the J&S Steel Limited Late Model feature. He took the lead a lap later and went to win for the fifth time this season. Duquette was second, followed by Danny Sullivan, Robin Wood and Dave Rabtoy.

 

Renegade Josh Terry of Morrisonville landed his Smithfield Liquor/Adirondack Transmission No. 43 in victory lane for the third time after getting tested by his brother Tylor (2nd) for 15 laps. Joe Warren beat Lance Rabtoy to the line by a foot to claim third-place. Jason McClatchie completed the top five.

 

Erick Sayles took advantage of the extra-distance 25-lap Busch Mini Modified feature to post his 5th win.  After the normal 15 laps, Sayles sat sixth, but a restart on lap 17 improved his chances and he took the lead from Josh Lavarnway a lap later. Rob Clark wound up second. Jayson Criss, Ty Drown and Josh LaPorte finshed 3-4-5.

 

Lonnie Rivers of Cadyville tightened up the Adirondack Water Sportsman Modified title chase with his third win, besting Travis Bruno, point leader Nick Heywood, Joe Daniels and Jessey Meuller.

 

Airborne hosts the Limited Late Model “4-20’s” event which combines the results of four 20-lap sprints with inverted fields - event No. 5 in the six-race USA/Canada Masters Series - Saturday, August 4.

 

Modified Feature (30) Laps

1) Kris Vernold Patrick Dupree 2) Pat McGrail 3) Adam Bartemy George Foley 4) Aaron Bartemy 5) Todd Stone 6) George Foley 7) Greg Atkins 8) Andy Heywood 9) Todd Ormsby 10) Patrick Dupree 11) Andy Lindeman 12) Max Viens 13) Chris Cayea 14) Mike Wells  15) Matt Woodruff 16) Mike Reyell 17) Vince Quenneville 18) Leon Gonyo 19) Alain Fournier  20) Roger Labreche 21) Craig Reyell 22) Ryan McLean

 

Contact: Tom Herzig

 


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Saldana et Bussière vole la vedette au «Show de l'été».

Lundi 30 juillet 2012 - Dave Paryzo – Directeur des communications

 

C’est devant des gradins remplis à pleine capacité que la 3e édition des World of Outlaws Sprint Cars a eu lieu. Pour l’événement 24 bolides étaient au rendez-vous pour se disputer une épreuve finale de 35 tours.

 

La soirée a pris son envol avec la présentation d’essais chronométrés pour les «WOO». C’est Craig Dollansky #7 qui a été le plus rapide avec un temps de 13.128 secondes avec rien de moins qu’une vitesse de pointe de 204 km/h (126 mph). Dollansky est du même coup devenu le détenteur du nouveau record de piste, abaissant l’ancienne marque de Brad Sweet #9 de 0.481 secondes (13.609 secs.). Cependant, il n’est pas le seul puisque, 14 coureurs ont roulé sous le temps de Sweet.

 

Essais chronométrés

1-Craig Dollansky #7 13.128 secondes

2-Joey Saldana #9 13.131 secondes

3-Lucas Wolfe #5W 13.180 secondes

4-James McFadden #55X 13.209 secondes

5-Cody Darrah #4 13.296 secondes

 

Lors de la confrontation principale, les amateurs en ont eu pour leur argent. Quatrième au départ, l’Australien James McFadden #55X effectue un surprenant départ et s’accapare de la tête dès le premier virage. McFadden conserve les commandes jusqu’à la première neutralisation de l’épreuve au 9e passage. À la relance, coup de théâtre les deux coéquipiers de Tony Stewart Racing, Donny Schatz #15 et Steve Kinser #11 s’accroche en entrant dans la courbe #1 et Schatz frappe très solidement le muret intérieur et part en tonneau. Heureusement, plus de peur que de mal, le pilote du bolide #15 sort de lui-même de la voiture sérieusement endommagée.

 

Après avoir dégagé la voiture de Schatz, on était près à retourner sur le vert. McFadden connaît à nouveau un excellent départ mais, cette fois-ci il y a plus d’opposition, alors que Joey Saldana #9 se lance à sa poursuite. Saldana arrivera à ses fins puisqu’il surprend l’Australien dans les retardataires au 25e tour. Au 31e passage alors qu’il occupait le 8e rang, Michael Parent #25 monte sur la roue arrière du retardataire Étienne Girard #422 à la sortie de la courbe #2 et part lui aussi à son tour en tonneau.

 

Puis, à la reprise de l’épreuve, Joey Saldana #9 est tout simplement trop fort et prend rapidement une confortable avance sur McFadden pour signer une 1ère victoire au Canada. C’est Craig Dollansky #7 qui a monté sur la 3e marche du podium à la suite d’une spectaculaire finale.

 

Qualif #1: Sammy Swindell #1

Qualif #2: Kerry Madsen #29

Qualif #3: Chad Kemenah #63

Dash: Lucas Wolfe #5W (se mérita la pôle position pour le A-Main)

Finale : 1-Joey Saldana #9, 2-James McFadden #55X, 3-Craig Dollansky #7, 4-Cody Darrah #4, 5-Kraig Kinser #11K

 

Pour cette soirée à noter, qu’il y avait deux coureurs Australien en course soit; Kerry Madsen #29 et James McFadden #55X. Puis, sans oublier la présence de Jessica Zemken #1Z qui attire toujours la gente masculine.

 

Du côté des Modifiés 358, Yan Bussière #21 a sans contradiction dominé la finale de 50 tours. Profitant de l’opportunité de s’élancer en pôle position, Bussière s’est rapidement forgé une confortable avance jusqu’à la première neutralisation au 21e passage. Malgré un Claude Brouillard #3 et un Gino Clair #22J très rapide à la relance, le bolide #21 Racing Stock conserve à nouveau les commandes. C’est avec une avance de près de 4 secondes que le champion 2010 de l’Autodrome Drummond croise le fil d’arrivée. Yan Bussière renoue avec la victoire, lui qui n’avait pas visité le cercle des vainqueurs depuis le 31 juillet 2010.  Celui-ci devient le 6e gagnant différent en 7 programmes.

 

Qualif #1 : Gino Clair #22J

Qualif #2 : Yan Bussière #21

Finale : 1-Yan Bussière #21, 2-Claude Brouillard #3, 3-Gino Clair #22J, 4-Jean Boissonneault #61, 5-David Hébert #22H

 

 

Toute l’équipe de l’Autodrome Drummond souhaite ses plus sincères condoléances aux proches d’Arnold Cross qui est décédé vendredi le 27 juillet 2012. Cross a couru pendant plus de 30 ans à l’Autodrome Drummond en Modifié et Sportsman avec des bolides affichant le #648.

 

Au fil du temps

Le guide Au fil du temps relatant les 61 ans de l’Autodrome Drummond en 80 pages et 150 photos au coût de 15 $ est en vente à la caravane souvenirs NASCAR (sous les estrades des autodromes Drummond et Granby). Service INTERAC sur place.

 

Venez poursuivre la tradition, en invitant parents et amis. N’oubliez pas c’est gratuit pour les 17 ans et moins.

 

L’Autodrome Drummond, la F1 de la terre battue !

 

Dave Paryzo

Directeur des communications

Autodrome Drummond

 

 


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DOMINATION DE PATRICK LAPERLE

Pour diffusion immédiate (29-07-12=23)

 

ACT 200 à l’Autodrome St-Eustache

 Patrick Laperle de St-Denis-sur-Richelieu a dominé durant la majeure partie de l’ACT 200 disputé à l’Autodrome St-Eustache, hier soir, pour ainsi remporter sa deuxième victoire de la saison de la série ACT-Castrol et sa septième sous cette bannière à ce complexe motorisé des Basses-Laurentides. Le champion en titre a connu une soirée parfaite puisqu’il avait triomphé lors de sa préliminaire. Officieusement, il aurait délogé Jean-François Déry du premier échelon du cumulatif avec cette excellente prestation.

 

Parti de la 12e position, Laperle a remonté le peloton et au 36e passage, il était déjà en troisième. Puis, au 56e tour, il a pris la mesure de Donald Theetge qui menait depuis le 15e. À l’exception du 63e qui a été l’affaire de Karl Allard, Laperle n’a jamais plus regardé vers l’arrière où les luttes ont été plus qu’intéressantes pour tenir la foule en haleine malgré l’absence de plusieurs pilotes dont le favori local Sylvain Lacombe qui avait pourtant annoncé sa participation. Laperle a survécu à neuf des dix relances.

 

Septième lors de l’Oxford 250 avec cette voiture, le clan Laperle avait décidé de garder les mêmes ajustements. Patrick a même déclaré qu’il piloterait ce bolide d’ici la fin de la saison.

 

Karl Allard de St-Félicien qui a pris la deuxième place devant Jean-François Déry a finalement vu la guigne l’abandonner et il était très heureux de cela. Après avoir gagné la première préliminaire, Allard qui était parti sixième, a livré toute une bataille avec Déry, Theetge et même Jean-François Bouvrette jusqu’à qu’il soit contraint à l’abandon au 186e tour en raison d’un bris mécanique.

 

Quant à Jean-François Déry, il a longtemps détenu cette deuxième position, mais a finalement pris place sur la troisième marche du podium. Au 163e tour, il est venu en contact avec la voiture de Bouvrette tout comme à la fin de la course avec celle Laperle. Déstabilisé, Laperle a rapidement maitrisé l’impact pour conserver sa position.

 

Patrick Hamel de St-Édouard-de-Lotbinière et Patrick Cliche de St-Jean-Chrysostome ont complété le peloton des cinq premiers dans cette épreuve ponctuée de dix ralentissements et dont le départ a été retardé en raison d’un bris dans le système d’éclairage. Pour en revenir à Cliche mentionnons qu’il s’agit de son troisième top 5 de la saison.

 



Le vétéran Claude Leclerc de Lanoraie a été contraint à l’abandon au 116e tour et David Michaud a pris la onzième place après que l’on lui a signifié le drapeau noir pour avoir causé quatre jaunes. Brandon White a également joué du coude dans cette course, surtout envers David Michaud.

 

La huitième manche de cette série ACT-Castrol aura lieu à l’Autodrome Chaudière, vendredi soir prochain, le 3 août.

 

-30-

Pour informations : ACT

                                    www.acttour.com

                                    media@acttour.com

Collaboration : Yvon Larrivée

                                    acttour@gmail.com

                       

Photos :                       Stéphane Lazare                                

 


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Austin Theriault Battles to Rain Shorten Win at Beech Ridge

FOR IMMEDIATE RELEASE                                                                                                            ACT-072812

Scarborough, ME – Fort Kent, ME’s Austin Theriault secured his first career American Canadian Tour win in a rain shortened event at Beech Ridge Motor Speedway in Scarborough, ME on Saturday, July 28. Theriault and his Pelletier Ford Ford Fusion battled with last year’s Beech Ridge ACT winner Jeff Taylor of Farmington, ME for the majority of the event and came out on top just before the fourth and final caution flew on lap 112 due to rain. Jay, ME’s Dave Farrington, Jr. had a career day and completed the all Maine and all Ford podium.

 

Twenty-nine American Canadian Tour Late Models took the green flag with the threat of rain looming over head. Taylor jumped to the lead from the pole position but not without Theriault all over his back bumper. Sporadic sprinkles of rain began around the lap 20 mark and Theriault decided to make his move, taking the lead on lap 26. The 18 year old Theriault broke out to a straight away lead and began picking off lap traffic until the first caution flew on lap 69.

Theriault’s day was nearly ruined as two cars spun coming off turn four directly in front of the leader. After narrowly avoiding both spinning cars and the front stretch wall, Theirault regained the top spot for the restart. With the outside line being the preferred lane, Taylor and Theriault would swap the lead back and forth over the next two cautions on lap 82 and 108.

Theriault took the lead for the final time on lap 108 and just four laps later the skies opened up, ending the race at lap 112 and making Theriault the third different first time ACT winner of 2012. Taylor and Farrington were followed to the line by another Ford in the way of Turner, ME’s Glen Luce and eight-time ACT Champion Brian Hoar rounded out the top five.

ACT point leader Wayne Helliwell, Jr., Brent Dragon, TJ Brackett, Eddie MacDonald and Rowland Robinson, Jr. completed the top ten. All twenty-nine starters were on the track for the finish. The event was completed in 57 minutes and 5 seconds with four cautions, the final one coming out for rain. A total of 35 ACT Late Models attempted to qualify for the event.

Theriault punches his ticket to the fourth annual Bond Auto ACT Invitational at New Hampshire Motor Speedway on Saturday, September 22. He joins Brian Hoar, Wayne Helliwell, Jr., Nick Sweet, Ben Ashline, Karl Allard, Jean-Francois Dery, Patrick Laperle, Donald Theetge and Oxford 250 winner Joey Polewarczyk, Jr.

The American Canadian Tour has next weekend off before heading to Sanair Super Speedway in St-Pie, Quebec. ACT’s sister series, ACT Tour (US) and Série ACT Castrol, will tackle Sanair in a combination 100 lap event for the first time since 2006.

American Canadian Tour Unofficial Results

Beech Ridge Motor Speedway – Scarborough, ME

Saturday, July 28, 2012

Pos. (Start) Driver, Hometown, Laps Completed

1. (2) Austin Theriault, Fort Kent, ME, 112 Laps

2. (1) Jeff Taylor, Farmington, ME, 112 Laps

3. (4) Dave Farrington Jr., Jay, ME, 112 Laps

4. (6) Glen Luce, Turner, ME, 112 Laps

5. (11) Brian Hoar, Williston, VT, 112 Laps

6. (9) Wayne Helliwell Jr., Dover, NH, 112 Laps

7. (3) Brent Dragon, Milton, VT, 112 Laps

8. (23) TJ Brackett, Buckfield, ME, 112 Laps

9. (16) Eddie MacDonald, Rowley, MA, 112 Laps

10. (20) Rowland Robinson, Jr., Birch Harbor, ME, 112 Laps

11. (7) Joey Polewarczyk Jr., Hudson, NH, 112 Laps

12. (17) Travis Stearns, Auburn, ME, 112 Laps

13. (5) Jean-Paul Cyr, Milton, VT, 112 Laps

14. (14) Shawn Martin, Turner, ME, 112 Laps

15. (12) Tim Brackett, Buckfield, ME, 112 Laps

16. (19) Ricky Rolfe, Albany Twp, ME, 112 Laps

17. (13) Ray Parent, Tiverton, RI, 112 Laps

18. (10) #Ben Lynch, Derry, NH, 112 Laps

19. (15) Randy Potter, Groveton, NH, 111 Laps

20. (24) #Jimmy Hebert, Williamstown, VT, 111 Laps

21. (22) Luke Hinkley, Claremont, NH, 111 Laps

22. (27) Jeffrey Labrecque Jr., Rochester, NH, 111 Laps

23. (25) Chris Smith, Buxton, ME, 111 Laps

24. (28) Pat Floyd, Chester, NH, 111 Laps

25. (21) Todd Davis, Claremont, NH, 111 Laps

26. (18) Jamie Fisher, Shelburne, VT, 111 Laps

27. (8) Scott Luce, Strong, ME, 111 Laps

28. (29) James Linardy, Somerville, MA, 109 Laps

29. (30) Spencer MacPherson, Carleton Place, ON, 108 Laps

Lap Leader: Jeff Taylor, 1-25; Austin Theriault, 26-82; Taylor, 83-108; Theriault, 109-112.

Time of Race: 57:05

Margin of Victory: .218 seconds

Cautions: 4 (Lap 69, 82, 108, 112 (Rain))

Heat Winners: Brian Hoar, Tim Brackett, Austin Theriault, Scott Luce

Consi Winners:Joey Polewarczyk, Jr., Rowland Robinson, Jr.

B-Feature Winner: Chris Smith

-30-

 


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Stéphane Gauvreau gagne une 2e finale en Sport Compactes Locas Oil

Dans le cadre du ACT 200, ce samedi 28 juillet 2012

Profitant de la deuxième déveine en 2 semaines de son fils Maxime dont la mécanique de la voiture 95 l’a trahi lors d’une relance avec deux tours  de la fin, alors qu’il s’élançait de la première ligne, le vétéran Stéphane Gauvreau de St-Joseph-du-Lac est parvenu à se faufiler en tête et remporter sa  2e finale de la saison. Gauvreau père avait  pris le départ en onzième place dans la finale Sport Compactes, il a devancé au fil d’arrivée le jeune Jason Morand de Ste-Marthe-sur-le-Lac (95) et Maxime Latendresse, le # 47 de Blainville.

 

En Légendes Modifiées, Sylvain Denis, le #71 de St-Léonard-de-Portneuf a eu le dessus sur Stéphane Caron, de Laval et Stéphane Aubin, de Boisbriand à l’issue de la finale de trente tours disputée avec vingt voitures au départ. Les qualifications avaient été remportées par Stéphane Aubin et Sylvain Denis.

 

Ce sont les Challenge 4 qui ont terminé la soirée avec la victoire de                          Jérémie Fournier suivi dans le « top 5 » par maxime Charron (43) , Robert Guindon (41), Joanne Ledoux (33) et Vincent Fournier (20) à l’issue de la finale de 25 tours dont le départ a eu lieu après le course ACT de 200 tours. Martin Roy, le #16 de Blainville et Joanne Ledoux, # 33 de Deux-Montagnes ont été les gagnants des qualifications.

 

Tous les pilotes seront en congé le week-end prochain, le 4 août, à l’exception des équipes Sportsman qui seront à Plattsburgh pour l’avant-dernière épreuve de la Série Masters Canada-US.

 

Le prochain programme à l’ASE aura lieu le 11 août prochain avec toutes les divisions au programme, c’est-à-dire les Sportsman, Sport Compactes, Légendes-Modifiées, Production et Challenge 4.

Les résultats complets et classements des divisions ANCA sont disponibles sur le site www.anca-qc.com . La série ACT, quant à elle publiera ses propres résultats dans les plus brefs délais.

 

                                                                 -30-

 

Source : Yves Ladouceur

 


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Laperle Shines at Autodrome St-Eustache

Dery, Allard Charge to Podium Finishes

FOR IMMEDIATE RELEASE                                                           ACT – 072812

St-Eustache, QC – Defending Serie ACT Castrol Champion Patrick Laperle surged for his second win of 2012 at his home track of Autodrome St-Eustache (QC) on Saturday, July 28th. Laperle had to fend off former champion Karl Allard in the closing laps, as well as point leader Jean-Francois Dery who was spoiled in search of his third win in a row on the Serie ACT Castrol.

Blainville, QC’s Jonathan Bouvrette lead the field to the green and ran away away after a brutal wreck off the start that claimed the car of Gaetan Gaudrealt. Bouvrette’s lead was short-lived, however, as his mirror was filled with two-time Serie ACT Castrol Champion Donald Theetge, who dove underneath to steal the lead on lap 15.

 

Laperle methodically worked his way through the field from the 12th starting position, and found himself in a duel with Theetge after a lap 55 caution period. Laperle bested his rival, flying to the lead to the cheers of the hometown crowd. He momentarily lost the lead to Allard on lap 63, but gained it back to drive to a series-leading seventh career victory at Autodrome St-Eustache. Laperle left only eight of the nineteen-car starting line up on the lead lap.

Laperle sealed the win over Allard by just .591 seconds, who had his hands full with third-place Dery. Sainte-Croix’s Patrick Hamel took fourth, and Patrick Hamel rounded out the top five. Theetge, Stephane Descoste, Dany Trepanier, Gaetan Lauzier, and Yannick Tremblay completed the top ten.

The 200-lap event was completed in 1 hour 39 minutes and 13 seconds, and was slowed by 10 cautions.

Laperle has already been invited to the Bond Auto ACT Invitiational at New Hampshire Motor Speedway on September 22.

Serie ACT Castrol returns to action this Friday night at Autodrome Chaudiere in Vallee-Jonction, QC for the Chaudiere 150. Post time is 7:25pm.

St-Eustache 200 Unofficial Results

Serie ACT Castrol

Autodrome St-Eustache – St- Eustache, QC

Saturday, July 28

Pos. (Start) Driver, Hometown, # of lap

1. (12) Patrick Laperle, St-Denis, QC 200 Laps

2. (6) Karl Allard, Saint-Felicien, QC 200 Laps

3. (11) Jean-Francois Dery, Quebec, QC 200 Laps

4. (8) Patrick Hamel, Sainte-Croix, QC 200 Laps

5. (14) Patrick Cliché, St-Jean-Chry., QC 200 Laps

6. (4) Donald Theetge, Boischatel, QC 200 Laps

7. (10) Stephane Descoste, Oka, QC 200 Laps

8. (7) Dany Trepanier, St-Edouard, QC 200 Laps

9. (5) Gaetan Lauzier, St-Pacôme, QC 197 Laps

10. (3) Yannick Tremblay, Chicoutimi, QC 196 Laps

11. (16) David Michaud, St-An-des-Plns, QC 192 Laps

12. (9) Brandon White, Kahnawake, QC 187 Laps

13. (1) Jonathan Bouvrette, Blainville, QC 186 Laps

14. (18) #Etienne Cliché, Vallee-Jonction, QC 179 Laps

15. (19) Rejean Bissonnette, St-Adele, QC 139 Laps

16. (2) Claude Leclerc, Lanoraie, QC 116 Laps

17. (15) Maxime Pelletier, Mascouche, QC 64 Laps

18. (13) Daniel Bergeron, St-Benoit, QC 32 Laps

19. (17) Gaetan Gaudreault, Quebec, QC 0 Laps

Lap Leaders: Jonathan Bouvrette (1-14), Donald Theetge (15-55), Patrick Laperle (56-62), Karl Allard (63), Laperle (64-200)                                                  

Time of Race: 1:39:13                                                                      

Margin of Victory: .591 seconds                                                                 

Cautions:10 (Lap 0, 59, 64, 115, 134, 154, 163, 184, 186, 192)                              

Heat Winners: Karl Allard, Patrick Laperle  

-30-

 


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