2018-06-05

LMS CSCC SUR L’OVALE DE MONTMAGNY SAMEDI 9 JUIN!


LMS CSCC SUR L'OVALE DE MONTMAGNY

SAMEDI 9 JUIN!

La Direction de l'Autodrome Montmagny est finement prête à l'aube de la première visite des voitures de la Série CSCC, Championnat de Stock Car Canadien, anciennement ACT, sur son circuit ovale de 3/8 de mille, samedi le 9 juin dans le cadre du LAPOINTE AUTOMOBILES MONTMAGNY 125.





CSCC

Tous les gros canons de la Série présents à l'ouverture de la saison à St-Eustache seront sur place.

Comme Dany Trépannier #19QC de St-Édouard de Lotbinière, vainqueur de cette épreuve veut continuer sur sa lancée, il devra surveiller entre autres les Jonathan Bouvrette #41QCde Blainville, champion ACT 2017, Steve Côté #1QC de l'Île Bizard, champion Nascar Late Model 2017, Patrick Cliche #5Qc de Lévis, de Pier-Luc Ouellet #48QC de Terrebonne, de Mathieu Kingsbury #9QC de Blainvile, de Martin Latulippe #84 et Marc-André Cliche #98 tous deux de Vallée-Jonction.

A ne pas négliger les Roussin, Gaudreault, Ouimet, Goulet et Cie ainsi que  les recrues Bergeron, Perreault, Vachon qui auront leur mot à dire tout au cours de l'épreuve.








 

DÉRY ET THEETGE

Au grand plaisir des amateurs, le spectacle sera rehaussé par la présence de Jean-François Déry de Québec et de Donald Theetge de Boischatel. Deux pilotes qui n'ont plus besoin de présentation et qui se présentent à Montmagny dans l'ultime but de remporter la victoire. Déry avec une voiture très bien préparée va tout mettre en œuvre pour gravir la plus haute marche du podium. Theetge qui fait le championnat NARCAR PINTY'S vise le même objectif avec une voiture neuve.

Une finale de 125 tours commandité par le concessionnaire Lapointe Automobile de Montmagny qui en mettra plein la vue!




PROCAM SUPER TRUCK TRANSPORT LAURHÉAL

 

Les camionnettes de cette Série feront les frais d'une finale de 50 tours. Steve Simoneau #46 mène présentement le bal avec deux victoires en deux, une à Montmagny et l'autre à Vallée-Jonction. Mais rien d'acquis pour lui, car ses poursuivants s'approchent dangereusement et les Lecours #100,5, Roy #97, Blanchette #7, Lavigne #72, Bisson #26, Lemieux #97,5 vont tout faire pour ralentir sa domination. D'autres pilotes sortent tranquillement de l'ombre et peuvent causer des surprises. Autre finale à ne pas manquer.




CLASSE HOBBY FRAMECO

 

À leur deuxième saison, cette classe prend de plus en plus d'ampleur avec pas moins de 25 inscrits dont la majorité seront en piste pour deux finales de 25 tours en segment de 15 et 10 tours pour offrir un spectacle soutenu à tous les amateurs.

Vous verrez des voitures de rue très propres avec de beau <desing> qui roulent à pleine vitesse avec discipline et respect. A surveiller le #51 d'Éric Desponts, le #3 d'Éric Thibault, le #91 de Stéphan Hamilton, le #30 de Dale Darveau, le #55 de Martin Perron, le #99 de Christopher Bernier et plusieurs autres dont nos deux dames sont présentement inscrites : Cindy Vallières # 23Jr et Kathy Pelletier #26.

 

HORAIRE

 

Ouverture des puits à 13h30 et des gradins à 15h00. Les pratiques CSCC débutent à 15h25,  les qualifications à 17h00 et les finales à 19h00.

Une sortie à mettre à votre agenda au complexe de courses multifonctionnel de Montmagny samedi le 9 juin dans le cadre du Lapointe Automobiles 125.

Sortie 378 de l'autoroute 20 et suivre les indications.

On vous y attend!

 

André Gagnon

Directeur Adjoint et relationniste

Autodrome Montmagny


Pour lire le reste / Read more...

2018 OMRS Season Goes Green This Weekend at Peterborough Speedway


2018 OMRS Season Goes Green This Weekend at Peterborough Speedway

By Jim Clarke, Clarke Motorsports Communications/First Draft Media

 



Rain may have stood in the way of the first attempt to get things underway for 2018, but the Ontario Modifieds Racing Series – powered by Torque Builders Inc. – will step up to the plate to kick-off its long-awaited new schedule of action – Saturday, June 9th – at Peterborough Speedway. Rick Warnes – who along with Randy Hollingsworth and Bill Pickford make-up the OMRS team of officials – says its drivers and teams are very excited to get back to the track.

 

"Everyone is putting the finishing touches on their equipment to make sure they're ready to open the new schedule," Rick Warnes said. "We'll have some new faces in the line-up to join the familiar favourites when the green flag flies and additional sponsorship support from our existing marketing partners and some new companies who have become part of our exciting brand of open wheeled racing."

 

In the starting field, Craig Scott – who's resume has included time in the provincial Thunder Car/Super Stock ranks at Peterborough Speedway and Kawartha – will be a series regular. He'll be joined on the tour by Anthony DiBello – who earned 3 track championships over the last 4 seasons – at Peterborough. Bob Franks will also be part of the action on this year's schedule.

 

Warnes says that one of the biggest changes on the 2018 OMRS tour will be where the rubber meets the race track, with a switch to a new 11-inch racing slick that teams will utilize. On the sponsorship side of things, Torque Builders Inc. will return as the title backer, with continued involvement from Complete Mechanical, Borque Transmission and Gen-3 Electrical. Officials are pleased to welcome Sterling Tire to the Ontario Modifieds Racing Series family. On the road, in addition to the shows at Peterborough and Flamboro, the new calendar will feature first-time visits to Sauble and Delaware Speedways.

 

Ontario Modifieds Racing Series notebook: Prior to the Saturday, June 9th date at Peterborough Speedway, organizers will host the annual Test a Mod Day from 11:00 'til 2:00. Participants will have the chance to get behind the wheel of an OMRS machine and run some laps at the venue known as Canada's Toughest 3rd of a Mile Paved Oval.

 

2018 Ontario Modifieds Racing Series schedule

 

Saturday, May 26th               Peterborough Speedway

Cancelled - rain

 

Saturday, June 9th                Peterborough Speedway

                                                Pre-event Test a Mod Day, 11:00 to 2:00        

Saturday, June 16th              Sauble Speedway

Saturday, June 23rd              Peterborough Speedway

Saturday, June 30th              Flamboro Speedway

 

Saturday, July 21st                Peterborough Speedway

 

Saturday, August 4th             Flamboro Speedway

Saturday, August 18th           Delaware Speedway

Saturday, August 25th           Peterborough Speedway

 

Saturday, September 1st      Peterborough Speedway

                                                Championship Clash

 

To learn more about the 2018 Ontario Modifieds Racing Series – powered by Torque Builders Inc. – schedule, visit the group's social media platform, www.facebook.com/OMRS or look for the newly redesigned www.ontariomodifiedsracing.com, coming soon.

 

For over a decade, Torque Builders Inc. has worked with partners and clients in the construction industry, offering new, general construction services, renovations and retrofits in the industrial, commercial and institutional sector. See www.torquebuilders.com to find out more.

 

Photo attachment: Jim Clarke – Clarke Motorsports Communications/First Draft Media


Pour lire le reste / Read more...

Maxime Gauvreau, 5e au classement après 2 courses NASCAR Sportsman Lucas Oil

Maxime Gauvreau, 5e au classement après 2 courses NASCAR Sportsman Lucas Oil

 

 


Pilote de la série NASCAR Sportsman Lucas Oil, Maxime Gauvreau, de Terrebonne, prenait le départ pour une deuxième présence cette saison au volant de sa voiture supporté par  Bumper to Bumper, Total, Lacroix Tuning et Carrossier ProColor Beloeil samedi passé à l'Autodrome St-Eustache. Avec en poche un Top5 lors du premier programme, l'objectif du podium était plus que réalisable pour le chauffeur de la voiture #7.

Maxime participe d'abord aux 2 séances d'essais libre avant course et réalise  de bons chronos. La voiture est nettement plus stable qu'au programme initial de la saison 2018, l'équipe ayant fait quelques heures supplémentaires dans l'atelier au courant de la semaine précédente.

 

Maxime connait ensuite une bonne sortie en séance de qualification et parvient à terminer au 2e rang  de son groupe, lui accordant une position de choix pour le départ de la finale prévue plus tard dans la soirée. Malheureusement, la voiture Bumper to Bumper, Total, Lacroix Tuning et Carrossier ProColor Beloeil échoue l'inspection technique post qualification en raison d'un léger écart de hauteur de la voiture en vertu de la réglementation en vigueur.

Ce sera donc d'aussi loin que la 16e position que Maxime s'élancera sur la grille de départ de la finale de 50 tours. Une finale qui se déroulera à un rythme d'enfer. Les neutralisations se font rares, ce qui nuit considérablement au pilote de se rapprocher du peloton de tête à quelques reprises. Toutefois, Maxime n'abandonne pas et accentue  son rythme au fil de la course. Multipliant les dépassements sur ses adversaires, il se rapproche assez pour se tailler un poste parmi le premier groupe de 10. Profitant d'une relance en fin de course, il se bat en ligne extérieur afin de percer le Top5 pour un deuxième programme consécutif.

<< Mon commanditaire principal, M. Sylvain Lacroix de Bumper to Bumper-Lacroix Tuning étant sur place, je tenais absolument à performer à mon maximum. Nous avions une bonne voiture pour se battre en avant mais le temps à manqué>> de dire le pilote Maxime Gauvreau. << La course s'est déroulée rapidement, pas beaucoup de drapeau jaune, j'aurais aimé avoir une dizaine de tours de plus afin d'améliorer ma position finale.>> d'ajouter Maxime. C'est à la 6e position que termine la voiture Bumper to Bumper, Total, Lacroix Tuning et Carrossier ProColor Beloeil à l'issu de cette finale et au 5e rang au classement des pilotes de la série NASCAR Sportsman Lucas Oil.

Prochaine sortie pour Maxime Gauvreau et l'équipe AyotteAuto.ca se fera du côté de l'Autodrome Chaudière pour une première présence dans la série NASCAR Late Model Mack Anthem le 16 juin prochain. Suivez les plus récentes nouvelles sur la page officielle de l'équipe au lien suivant :  www.facebook.com/Équipe-de-courses-Ayotteautoca

A PROPOS DES PARTENAIRES

Bumper to Bumper :

Bumper to Bumper est un distributeur de pièces automobiles bien d'ici, qui compte plus de 72 000 mètres carrés d'espace d'entreposage de produits destinés à nos clients au Canada. Bien établi et fort d'une expérience de plus de 40 ans, Bumper to Bumper continue sa croissance sur le marché canadien avec plus de 1 100 magasins et 4 000 ateliers mécaniques affiliés.

Total :

Total est un groupe mondial et global de l'énergie, l'une des premières compagnies pétrolières et gazières internationales, n°2 mondial de l'énergie solaire avec SunPower. Ses  100 000 collaborateurs s'engagent pour une énergie meilleure, plus sûre, plus propre, plus efficace, plus innovante, et accessible au plus grand nombre. Présent dans plus de 130 pays, Total met tout en œuvre pour que ses activités soient accompagnées d'effets positifs dans les domaines économiques, sociaux et environnementaux.

 

Lacroix Tuning :

Notre mission : Être le leader de la vente de pièces et d'accessoires automobile, peinture et produits de carrosserie, avec les meilleurs commis et conseillers de l'industrie et un service ultra rapide. Offrir la bonne pièce la première fois, au bon moment et à un prix concurrentiel. Finalement, être partenaire de votre développement et le moteur de votre performance en affaires.

Notre objectif : Devenir votre fournisseur préférentiel pour vos pièces et services.

Notre engagement : Vous offrir une tranquillité d'esprit grâce à la combinaison d'un service rapide et personnalisé, des prix compétitifs, un programme exclusif de garanties et de formation adaptée à vos besoins

5 emplacements  pour vous servir dont le plus grand inventaire de pièce automobile sur la Rive-Nord de Montréal dans notre nouvel entrepôt de Boisbriand

Carrosserie ProColor Beloeil

Entreprise familiale fondée en 1983 par M. Michel Ayotte, l'atelier de carrosserie de Beloeil appartenant maintenant à son fils Benoit, fait partie de la bannière Carrossier ProColor depuis 2005. Carrossier ProColor a comme mission d'être le chef de file dans le domaine de la réparation automobile au Canada en offrant une expérience client sans égale par le biais de son réseau d'ateliers de carrosserie à la fine pointe. Carrossier ProColor Beloeil est situé au 105, rue Bernard-Pilon, à Beloeil                                          

-030-


Pour lire le reste / Read more...

Haufe and McCollum Split the Weekend Ontario Legends Events

Haufe and McCollum Split the Weekend Ontario Legends Events

By Jim Clarke, Clarke Motorsports Communications/First Draft Media

 



July's Canadian Legends Asphalt Nationals is one of most anticipated events in provincial motorsports history. Friday and Saturday – June 1st and 2nd – fans got a preview of the prestigious event as the Trailers Plus Ontario Legends Series hosted back-to-back events at Kawartha Downs and Speedway and Peterborough Speedway.

 

A busy Central Ontario for the popular tour got started at the spacious 3/8th of a mile Fraserville facility, where the Ontario Legends served as a support division for the OSCAAR Modifieds and Hot Rod Series. The evening started with 26 cars in the pits and by the time qualifying had wrapped-up, there were 24 remaining for the green flag. Matt Haufe – the reigning Eastern Ontario Legends title holder and National Champion – climbed aboard his family-owned #7 machine to take the victory at the site of one of his first career wins. Alex McCollum, Kevin Foisy, Andre Fiorini and Miles Tyson completed the top 5.

 

The next night, the scene shifted about 20 minutes north on highway 28 to Canada's Toughest 3rd of a Mile Paved Oval. Once again, there were 26 teams in the pit area, with 25 taking the command. Miles Tyson and Dave Riopelle brought the field from the staging area. Tyson took an early lead, with some excellent racing throughout the pack. Series invader Alex McCollum – of Phillipsburg, New Jersey – claimed the top spot with 4 laps complete and caught the tail-end of the field a lap later. Peterborough's tricky turn 2 proved to be a problem spot, as yellow flags for single car issues slowed the pace on lap 10 and 13. Another caution flew with just over a handful of circuits remaining, but McCollum was able to hold-off a late race charge by Riopelle and take the checkered flag in the tune-up for July's Canadian Legends Asphalt Nationals. Matt Haufe, Kevin Foisy and Wes Cuthbertson completed the top 5.

 

Haufe, Foisy, McCollum and Riopelle won the Ontario Legends qualifiers.

 

2018 Trailers Plus Ontario Legends Series Schedule

 

Saturday, May 19th:              Peterborough Speedway

Cancelled - rain

Sunday, May 20th:                 Sunset Speedway

Main event winner - #57, Kevin Foisy

 

Friday, June 1st:                    Kawartha Speedway

Main event winner - #7, Matt Haufe

Saturday, June 2nd:              Peterborough Speedway

Main event winner - #0, Alex McCollum

Saturday, June 16th:             Peterborough Speedway

Saturday, June 23rd:             Grand Bend Speedway

Sunday, June 24th:               Grand Bend Speedway (road course test)

 

Saturday, July 7th:                 Sauble Speedway

Friday, July 13th:                   Kawartha Speedway

                                                (Canadian Legends Asphalt Nationals)

Saturday, July 14th:               Peterborough Speedway

                                                (Canadian Legends Asphalt Nationals)

Saturday, July 21st:               Sunset Speedway

Saturday, July 28th:               Peterborough Speedway

 

Saturday, August 11th:          Sunset Speedway

Saturday, August 18th:          Sauble Speedway

                                                National Qualifier

Saturday, August 25th:          Peterborough Speedway

 

Saturday, September 8th:     Grand Bend Speedway

Sunday, September 9th:       Grand Bend Speedway (road course test)

Saturday, September 22nd:  Sunset Speedway

Saturday, September 29th:   Flamboro Speedway

 

October 5th, 6th & 7th:          Peterborough Speedway

                                                Autumn Colours Classic

 

Since 1986, series title sponsor Trailers Plus has carried a full line of new and used cargo, sport, utility, livestock trailers and car haulers to do the job. To learn more about their complete product line, see Trailers Plus at 2223 Drummond Line in Peterborough, call 877.703.5085 or visit www.trailersplus.net.  

 

Like the Ontario Legends Series page on www.facebook.com and look for the exciting web-site www.ontariolegendseries.ca. Clarke Motorsports Communications is proud to represent the Trailers Plus Ontario Legends Series 2018 season.

 


Pour lire le reste / Read more...

Poirier intraitable

Poirier intraitable 




Les spectateurs ont été choyés, température parfaite pour une grosse soirée de course. C'était la visite des très rapides Sprint cars de la série ESS, 27 voitures étaient en piste, tout pour offrir un spectacle rempli de rebondissements. Et quelques Québécois nous font hautement honneurs au volant de ses voitures qui rappelons le, sont les voitures les plus rapides su r la terre battue. Yan Bilodeau, Dale Gosselin, le très populaire Steve Poirier, Jordan Poirier, le pionnier Alain Bergeron, Alex Vigneault et Guillaume Neiderer, que j'ai eu l'occasion de connaître lors de courses sur glace.


Les qualifications Modifiés seront l'affaire de Yan Bussière, le pilote/promoteur, David, Hébert et Alex Therrien qui est très solide en cette belle soirée estivale.


Lors des qualifications ESS, les cartes sont sur la table, Coleman Gulick tente par tous les moyens de déloger Alain Bergeron pour la victoire, et l'autre pilote chouchou des Québécois, Steve Poirier termine 3e de cette manche qualificative. Notons que Jordan Poirier, le neveu, monte sur la 3e marche du podium plus tard en soirée lors de sa qualification.




FINALES 

32 tours Sportsman: Ça brasse en début de course entre Fel Murray et Michael Richard, ce dernier perd des positions et Murray sera rétrogradé. Le vainqueur de la semaine passé, Bryan Cloutier continue sur sa lancée avec une deuxième victoire en autant de programmes. Kaven Poliquin a chèrement mérité sa deuxième place suivie de Normand Hamel, qui annonce ses couleurs comme sérieux prétendant à la victoire en Sportsman.

1- Bryan Cloutier

2- Kaven Poliquin

3- Normand Hamel

4- Martin Pelletier

5- Even Racine


25 tours ESS: Paul Kinney, résiste aux attaques d'Alain Bergeron, et Steve Poirier perd pas de temps à suivre la parade, passant même les pilotes qui le précèdent à deux du coup pour sa remontée victorieuse. Le vétéran et précurseur Québécois dans cette discipline semble avoir le podium à sa portée mais il fera une erreur, il frotte le mur et cède sa place à Coleman Gulick et à Paul Kinney. Gulick termine deuxième derrière celui que tout le monde voulait comme gagnant, le préféré de la place, Steve Poirier.

1- Steve Poirier

2- Coleman Gulick

3- Paul Kinney

4- Alain Bergeron

5- Matt Tanner



50 tours Modifiés: Une finale trop souvent neutralisée par les nombreux jaunes mais tout de même l'action est aux rendez-vous. David Hébert part le couteau entre les dents et Bussière en payera le prix. Ce dernier roulait quatrième avant une crevaison au 39e tour. Alex Therrien est impeccable, deuxième, il fut même menaçant, mais surtout très rapide et constant, résistant aux attaques de Steve Bernard, «Cowboy Bernard» fut victime d'une crevaison crève cœur, ce dernier était extrêmement rapide et une réelle menace pour la victoire. Derrière Hébert et le jeune Therrien, Sebastien Gougeon, vainqueur lors du premier programme, fait une course anonyme mais payante, avec une belle troisième place. Mathieu Desjardins, auteur d'une belle remontée termine quatrième, et mention honorable à Patrice Beaumier, tout comme les frères Clair et Dany Bilodeau, ce dernier terminera tout de même 5e.

1- David Hébert

2- Alex Therrien

3- Sébastien Gougeon

4- Mathieu Desjardins

5- Dany Bilodeau



STR 20 tours: Victoire convaincante de Pierre «Ti-boeuf» Hébert, suivi de Sabrina Blanchet, qui consolide son championnat, après une victoire la semaine passée, suivi de son coéquipier dans l'équipe Samson, Steven Noël.

1- Pierre Hébert

2- Sabrina Blanchet

3- Steven Noël

4- Patrick Lagüe

5- Manuel Messier


Pour lire le reste / Read more...

Peterborough Speedway Opens the 2018 Season With Summer Toonie Night

Peterborough Speedway Opens the 2018 Season With Summer Toonie Night

By Jim Clarke, Clarke Motorsports Communications/First Draft Media

 





After the first couple of attempts to kick-off the new season fell victim to Mother Nature, Peterborough Speedway was finally able to launch its 2018 schedule – Saturday, June 2nd – with the year's first Summer Toonie Night, presented by Pepsi.

 

The hometown Late Models were first to hit the track for feature race action, with Steve Powell and Mark Gordon pacing the field for the 50 lapper. Gordon – who has raced provincially in a number of different divisions throughout his career – took an early lead from his outside front row starting spot, while as many as 5 challengers looked to wrestle the 2nd spot away from Powell. Former track champions Derek Lynch and Dan McHattie – along with previous Autumn Colours Classic victor Chris Mitchell – used the inside line to get around the #72 machine and set-off in pursuit of the leader. Another Late Model championship alumni – Amanda Balson – took over the 5th spot with 7 laps complete. The race's only yellow flag waved just past halfway but even after the pack was re-racked, no one had anything for Gordon. Balson claimed the runner-up position with Lynch, McHattie and James Horner rounding out the top 5.

 

Qualifying heats went to Lynch, Mitchell, McHattie and Mike Wallace.

 

Kent Missons and Tiffany Vandebelt brought the Jiffy Lube Mini Stocks from the staging area for their 20 lap headline dance. Missons – wheeling his bright yellow #10K – took control and held a dominating advantage as he worked through some of the slower cars with a little more than a handful of laps complete. Ember Junkin moved into the runner-up spot was looking to catch the leader when the yellow flag waved for an issue on the back stretch with fewer than 5 laps remaining. Ryan Oosterholt used the restart to challenge the leader, but another yellow flag created a green, white, checkered finish that gave Missons the opening night victory over Oosterholt, Ryan DiBello, Gil Brooks and Ember Junkin in positions 2nd through 5th.

 

Junkin, Oosterholt, DiBello and newcomer Josh Bullen scored heat race wins.

 

Bill O'Hara and Ryan Oosterholt lead the way as the Trent Lakes Complete Plumbing Renegade Trucks came to the line for their first main event of the year. A yellow flag on the initial start brought the pack back together. At the controls of the machine that captured the 2017 track championship, Oosterholt took the lead on lap 6 and was the class of the field on the way to the checkered flag. Newcomer Jeff Dolley earned the runner-up spot, with Stephen Bierworth, O'Hara and another first-timer – Terri-Anne Whittern – taking 5th.

 

O'Hara and Oosterholt also picked-up preliminary round checkered flags.

 

The Trailers Plus Ontario Legends Series came to the line 26 cars strong, with Miles Tyson and Dave Riopelle showing the way for their 25 lap feature. Tyson took an early lead, with some excellent racing throughout the pack. Invader Alex McCollum – of Phillipsburg, New Jersey – claimed the top spot with 4 laps complete and caught the tail-end of the field a lap later. Peterborough's tricky turn 2 proved to be a problem spot, as yellow flags for single car issues slowed the pace on lap 10 and 13. Another caution flew with just over a handful of circuits remaining, but McCollum was able to hold-off a late race charge by Riopelle in the tune-up for July's Canadian Legends Asphalt Nationals. Matt Haufe, Kevin Foisy and Wes Cuthbertson completed the top 5.

 

Haufe, Foisy, McCollum and Riopelle won the Ontario Legends qualifiers.

 

With 20 laps to settle the score, John Lavalle and reigning track champion Jeremy Kelly introduced the crowd to Bone Stock racing at Peterborough Speedway. Kelly took control of the field early, with his brother Jake moving into 2nd spot. There was action all around Canada's Toughest 3rd of a Mile Paved Oval, with the leaders catching slower traffic with 6 circuits on the scoreboard. As the backmarkers battled for their own position, the front runners encountered cars running 2 or 3 wide in search for the opening night win. Just as they finished last year's point standings, Jeremy Kelly held-off Sean Kennedy for the checkered flag. Ryan Oosterholt, Chris Tubman and Shawn Solomon rounded-out the fast 5.

 

Bone Stock heat wins went to Tubman, Malcolm 'Pops' MacDonald, Solomon, Oosterholt, Lavalle and Kennedy.

 

All race results are unofficial and subject to scoring review, as well as post-race technical and safety inspection.

 

Bullring Bullet Points: Ryan Oosterholt was a busy driver, seeing action in 3 of the 4 Peterborough Speedway regular racing divisions. The former Mini Stock and 4Fun track champion had a main event win to go along with 2nd and 3rd place feature finishes…Opening night car counts were strong in every division, with over 30 Bone Stock machines in the pits making it necessary to run a last-chance qualifier…The night's 50/50 draw ticket 510825 for $1290 was unclaimed. The person holding that ticket has until midnight Friday, June 8th to contact the track at 705.743.5880 or the amount will be added to the prize awarded Saturday, June 9th.

 

Action at Canada's Toughest 3rd of a Mile Paved Oval continues Saturday, June 9th with the home track Battlefield Equipment Rental Bone Stock, Jiffy Lube Mini Stock, Late Model and a Super Stock qualifier for the upcoming Canadian Short Track Nationals at Jukasa Motor Speedway. Also on the docket will be the 2018 debut for the Ontario Modifieds Racing Series, along with Kid's Rides at intermission. Pit gates open at 2:30, with the spectator grandstands unlocked at 5:00 and the first green flag at 6:00.

 

Full schedule information, race results and track news can always be found at www.peterboroughspeedway.com, by liking Peterborough Speedway on Facebook and following it on Twitter. Fans can also download the free track Smartphone app.

 

Photo attachment: Morgan Amber Photography

 

Mark Gordon (#52) kicked things off the way every racer hopes to, with an opening night Late Model feature win – Saturday, June 2nd – at Peterborough Speedway.

 

After a nightmarish 2017 campaign, Kent Missons (#10K) scored the season opening Jiffy Lube Mini Stock main event victory – Saturday, June 2nd – at Peterborough Speedway.

 

Former Mini Stock and Bone Stock track champion Ryan Oosterholt (#26) celebrates with family and friends after the opening night Trent Lakes Complete Plumbing Renegade Truck win – Saturday, June 2nd – at Peterborough Speedway.

 

Phillipsburg, New Jersey invader Alex McCollum (#0) claimed the Trailers Plus Ontario Legends Series feature win – Saturday, June 2nd – at Peterborough Speedway.

 

Building on the success of his 2016 and 2017 track championships, Jeremy Kelly (#80) took the year's inaugural Battlefield Equipment Rental Bone Stock win – Saturday, June 2nd – at Peterborough Speedway.

 

Prepared by: Jim Clarke, Clarke Motorsports Communications/First Draft Media


Pour lire le reste / Read more...

Branham In Charge at Airborne

Branham In Charge at Airborne




PLATTSBURGH – Saturday's Unique eCigs Sportsman Modified Series event had top competitors from across the northeastern United States and the provinces of Ottawa and Quebec in Canada battling for the $1,000 first place payout. The winner, however, didn't have to travel that far.
Plattsburgh racing veteran, Bucko Branham collected his second Sportsman Modified win of the season at Airborne Park Speedway on board his After Hours Imaging, Bud Light number 20 machine.
Justin Severance and Jamy Begor brought the field to the first green flag of the 50-lap main event. Begor got the advantage from the outside and would lead until a lap-11 caution for debris. 
Severance would retake the lead on the following restart, but not for long as another yellow flag slowed the pace on lap-16. Branham, who started seventh, would restart next to Severance and drive around to take the lead.
The two traded the lead seven times between lap-16 and lap-44, where Branham would pass Severance for the final time.
The restart on lap-40 provided the greatest action of the race. Branham and Severance would have an addition to their battle, when Nick Heywood looked three-wide on three different occasions between lap-40 and lap-43. Heywood looked to split through the middle of the two drivers, but couldn't get enough grip to sneak through. His car went away in the final laps.
Branham ended up winning by a margin of half a second. Shane Pecore rallied late to get Severance on the final lap for the second spot.
"Justin had the better car tonight, but I drove the wheels off of the car," Branham said. "I'm not too old yet, huh?"
Heywood and Robert Delormier finished in the top five. Positions six through ten went to Patrick Picotin, Chris Cayea, Jerimy Roy, Andrew Buff and Mike Stacey.
Steve Bernier picked up his second victory of the season in the Egglefield Ford 358-Modified feature. Bernier took the lead on lap four and never looked back in the green to checkered feature. 
George Foley, Todd Stone, Matt Woodruff and Chris Raabe completed the top five.
Tylor Terry scored his first win of the season in the Ernie's Discount Tools Super Stock feature. Jim McKiernan and Brent Jarvis completed the podium.
Josh LaPorte became a first-time winner in 2018, as he crossed the line ahead of Zach Wood and Cam Gadue in the Mini-Mod feature.
Shawn Walker remained perfect in the Strictly Stock division with his third consecutive victory. Michael Daniels and Matt Lapan finished in the top three.
Racing action resumes at Airborne next Saturday with the Empire Super Sprints presented by Poirier's True Value. Post time is slated for 6 p.m. For more information, visit airborneparkspeedway.com or on Facebook at Airborne Park Speedway.


Pour lire le reste / Read more...