2010-10-04

PHOTO ALBUM & Highlights: 2010 Milk Bowl

Joey Polewarczyk a remporté la 48e édition du Milk Bowl, une course à 3 étapes de type monza, disputée à la piste de Thunder Road Speedbowl le 3 octobre.

 

Pilotant des voitures ACT Late Model, 61 participants ont tenté de se tailler une place dans la course de 50-75-75 tours avec positions inversées.

 

Les positions 1-24 ont été déterminée par temps chronométrés et par des courses de quailfication, tandis que les positions de 25 à 30 ont été déterminée par une course B-feature et un choix ACT (meilleur non qualifié ACT 100%)

Joey Polewarczyk won the 48th annual Milk Bowl, a monza style 3 segment race, held at Thunder Road Speedbow on October 3rd.

 

Driving ACT legal Late Models 61 participants attempted to qualify for the 50-75-75 laps segment inverted start race.

 

Positions 1-24 were set via time trials and qualification races, while 25 to 30 were set by a B-feature and an one provisional (best non qualified ACT 100% competitor).

 

 

Joey Polewarcyk qui vient de remporter l’épreuve au New Hampshire Motor Speedway a fait le 2e meilleur temps chronométré avec un 13.023.

 

Le meilleur temps a été tourné par le Champion ACT 2010 Brian Hoar.  Le seul Canadien a s’être taillé une place dans la finale a été Patrick Laperle qui a tourné un 13.131.

 

Polewarzyck a remporté le premier segment et a terminé 7e et 4e dans les deux autres segment pour un total de 12 points.

 

Hoar a terminé deuxième avec des finish de 2, 13 et 5 pour un total de 20.

 

La troisième place est allé au vainqueur de l’an dernier, John Donahue, qui a terminé 3, 9 et 8 pour un total de 20.

 

Le bris d’égalité a été brisé par la position de fin du dernier segment.

 

Le deuxième segment a été remporté par Pete Potvin III, qui en était dans sa dernière course à Thunder Road avant de se relocaliser en Floride.

 

Le troisième segment a été remporté par le multiple Champion ACT Jean-Paul Cyr.

 

Le québécois Patrick Laperle n’a pu faire mieux qu’une 6e place avec des résultats de 8, 11 et 11 pour un combiné de 30.  Considérant la performance de sa voiture dans le premier segment, l’accident dans le 2e segment.  Laperle et sont équipe ont sauvé la journée… mais c’est tout de même bien loin de l’objectif : la victoire d’un 4e milk bowl.

 

Trois autres pilotes du Québec ont tenté de se qualifier dans l’épreuve prestigieuse : Yvon Bédard, Daniel Bergeron et la recrue ACT Castrol Alex Labbé.

 

Labbé qui a tourné le 24e meilleur temps est venu le plus près de se tailler une place.  Malheureusement il a été impliqué dans un tête-à-queue qui là replacé à la queue du peloton,

A ce moment il était à une position de se qualifier, repositionné à l’arrière et seul avec son rêve de participer dans son premier Milk Bowl.

Joey Polewarcyk hot off a New Hampshire Motor Speedway win turned 2nd fastest time trial to secure his way in the main event with a lap time of 13.023.

 

Quickest time, a 13.001, was turned by ACT 2010 Champion Brian Hoar.  While the only Canadian competitor to secure his way into the main event was turned by Patrick Laperle with a 13.131.

 

Polewaryzyck won the first segment and finished 7th and 4th in the later two segments for a total combined score of 12.

 

Second place went to Hoar who scored 2, 13 and 5 for a total of 20.

 

Third place went to last year’s winner John Donahue who scored 3, 9 and 8 for a total of 20. 

 

The tie between Hoar and Donahue was broken by virtue of the last segment finishing order.

 

Second segment was won by Pete Potvin III, who was competing in his last race at Thunder Road before moving to Florida.

 

Third segment was won by multi-time ACT Champion Jean-Paul Cyr.

 

Quebec’s Patrick Laperle could not do better than a 6th place overall with segment scores of 8, 11 and 11.  Considering the handling of his car in segment 1, the crash in segment 2.  Laperle and crew salvaged a bad day... but short – by  a ton - of his 4th Milk bowl win.

 

Three other Quebec drivers attempted to qualify for the prestigious event: Yvon Bédard, Daniel Bergeron and ACT Castrol rookie Alex Labbé.

 

Labbé who turned 24th fastest time came closest to make the field.  Unfortunately he was involved in a spin and wreck, at the time he was one spot from being qualified, which sent him to the back of the field and with only a dream of racing his way into his first Milk Bowl.

 


Pour lire le reste / Read more...

Autodrome St-Eustache: Victoire de Jean-François Bouvrette à l'ASE

Communiqué de presse

 

Lors de la première de l’ASE 150 à l’autodrome St-Eustache

 

Jean-François Bouvrette s’est vu
offrir la victoire sur un plateau d’argent !   

 

ST-EUSTACHE –  Comme tout le monde l’anticipait, lors d’un magnifique dimanche d’automne, l’action n’a pas manqué pour la présentation de la première édition de l’épreuve ASE 150 à l’autodrome de St-Eustache alors qu’on retrouvait en piste des compétiteurs de trois séries d’importance au Québec : Sportsman NASCAR Ippersiel, ProCam Cummins et SuperSportsman Lucas Oil.

 

La bonne nouvelle, une fois cette épreuve terminée, incluant la vérification des voitures lors de l’inspection technique, on retrouve sur le podium officiel un représentant de chacune des séries avec la victoire obtenue par le vétéran Jean-François Bouvrette (Sportsman) devant Martin Goulet (ProCam) et Steve Lesage (Supersportsman).

 

Sans rien leur enlever aux résultats obtenus, ces trois pilotes ont profité d’un concours de circonstances. Pour un, Jean-François Bouvrette a hérité de la victoire lorsque les deux pilotes qui luttaient pour la victoire, le champion Steve Côté et le vice-champion Maxime Pelletier en Sportsman NASCAR Ippersiel, ont été impliqués dans un accrochage dans le dernier tour, un peu comme celui entre Patrick Laperle et Jonathan Urlin en ACT la semaine dernière, ouvrant la porte à huit pilotes de passer la ligne d’arrivée devant eux.

 

À l’origine, Bouvrette – il sera à surveiller à nouveau au cours des prochaines semaines lors de la présentation des compétitions de type Enduro – a célébré sa victoire devant Benoit Beauchamp, Martin Goulet, Isabelle Tremblay, Steve Lesage et Stéphane Aubin.

 

Quelques minutes plus tard, lors de l’inspection technique les rebondissements se sont poursuivis alors que les responsables ont découvert que les voitures de Beauchamp et de Tremblay ne respectaient pas la hauteur minimale à l’issue de cette course de 150 tours présentée en trois manches de 60-60-30 tours.

 

« Personne n’a été déçu de la présentation de cette première édition, malgré les incidents qui ont marqué la fin de l’épreuve alors qu’on a eu droit à beaucoup d’action en piste. Nous avions 26 pilotes inscrits, mais nous en avons accueilli 27. À la suite de problèmes mécanique nous en avions 24 sur la grille de départ ce qui a permis d’avoir une course intéressante, » a précisé Yves Ladouceur, le directeur de course.

 

De toute évidence, c’est une expérience que l’on voudra répéter en 2011, mais avec une préparation planifiée par tout le monde dès le début de la saison.

 

La deuxième manche

 

Avant la présentation de cette course ASE 150, les amateurs présents ont eu droit à une finale de 75 tours pour la deuxième manche de la Chasse en Sport Compact ANCA Lucas Oil alors que Steve Ladouceur était à la recherche d’une troisième victoire consécutive dans cette classe.

 

Meneur au championnat après sa victoire de la semaine dernière, il a été victime d’un bris de moteur ce qui a ouvert la porte au très compétitif Marc-Antoine Demers qui en a profité pour l’emporter, cette fois devant Benoit Ayotte, Jason Morand, Dave Coursol et Paul Jean.

 

Évidemment, avec cette victoire Demers se retrouve au premier rang avec 134 points, six de plus que Benoit Ayotte qui devance par un point Jason Morand et Paul Jean. Champion de la saison régulière en Sport Compact NASCAR Lucas Oil, Dave Coursol, se retrouve cinquième avec 117 points.

 

Alain Tardif champion

 

Premier et favori pour remporter le titre en Challenge 4 ANCA Meilleur Ramoneur, Alain Tardif avait une seule idée en tête en participant à la dernière finale de la saison dans cette classe : conduire pour remporter un premier titre.

 

En restant sagement derrière Jason Morand – il était inscrit dans deux classes – et Michel Legault, Alain Tardif a sécurisé son premier championnat. Il a terminé en piste devant Maxime Tardif et Stéphane Huet.

 

Le nouveau champion a complété la saison avec 169 points, seulement six devant Dominique Belisle qui lui a livré une belle lutte tout au long de l’année, Maxime Tardif a terminé troisième avec 737 points devant Gilles Legault (668) et Maxime Latendresse (655) qui était le championnat en titre.

 

On reprendra la piste dimanche prochaine avec la troisième et dernière manche de la Chasse en Sport Compact ANCA Lucas Oil dans le cadre d’une épreuve de 100 tours. Puis on présentera un des événements attendus en cette fin de saison, le Challenge 200 une épreuve de type Enduro pour les voitures de rue de quatre cylindres avec une bourse de 1 000 dollars à gagner.

 

On complétera pour les événements sur la piste ovale avec la présentation de l’Enduro 250 le dimanche 17 octobre, cette fois pour toutes les voitures (4-6-8 cylindres) ayant un empattement de 98 pouces et plus.

 

Finalement, le dernier événement de l’année 2010 à l’autodrome St-Eustache sera la première édition d’un événement spectaculaire, le « Smashfest » d’Halloween le samedi 30 octobre avec remise au lendemain en cas de pluie.

 

Rappelons que le Banquet des Champions aura lieu le samedi 4 novembre prochain à Laval et les billets pour assister à cette soirée sont présentement en vente au bureau de l’autodrome St-Eustache.

 

 

Source : Autodrome St-Eustache (450) 472-6222/(514) 591-4388

04 octobre 2010

 

 

 


Pour lire le reste / Read more...

Pro All Stars Series news - three PASS titles will be decided October 16

 

For Immediate Release: Media, contact Norm Desjardins @ (603) 387-5598

 Three PASS titles still up for grabs

NAPLES ME 10/2) The 2010 Pro All Stars Series (PASS)  racing schedule is winding down, but there are still three championships to be decided when the PASS South Super Late Models and PASS Sportsman take to two different race tracks on Saturday October 16.

 

In New England the PASS Sportsman title is a three way battle between 2007 Champion Dan McKeage, defending Sportsman champ Carey Martin and Mike Landry. The standings were turned upside down on PASS 400 weekend at Beech Ridge when Landry had all sorts of problems, eventually wrecking out of the 100 lap feature for a 20th place result. McKeage earned his first win of 2010 and Martin came home in the show spot, vaulting the pair past Landry in the standings.  McKeage has a fourteen point advantage over Martin with Landry twenty four back.

The title bout will add spice to Riverside Speedway’s season finale that includes qualifying races and a 75 lap feature for the PASS Sportsman,   the Frostbite 250 four and six cylinder Enduro and the crowning of Riverside’s own Outlaw division champion.  Riverside Speedway is just off Route 3 on Craggy Road in Groveton, New Hampshire. The action gets underway Saturday October 16 at 1:00 PM.

 A tick more than 1,000 miles south of Groveton, Newport (TN) Speedway will be the setting for this year’s Mason-Dixon Meltdown. It’s the PASS South finale, and the Championship battle is about as tight as it gets between point leader Ryan Blaney and Preston Peltier. The pair has fought tooth and nail all season long and after twelve events Blaney is in front of Peltier by a scant four point margin. Blaney already has a 2010 Newport win under his belt, and he will look for more of the same Saturday. But Peltier will bring the battle to Blaney and  his hard charging style guarantees an exciting season finale.

The Mason-Dixon Meltdown is the final round of the five race PASS National Championship, a trail that has led from Florida to North Carolina, Connecticut and Maine before the racers chasing that title head for the Volunteer state.  Preston Peltier is on top of the National standings but 2010 PASS North super late model champion Johnny Clark is only eleven points back, followed by two time Newport winner Jay Fogleman. Clark has already indicated that he will make the trip to Newport to battle it out with Peltier and Fogleman for the title.

There’s an optional Mason-Dixon Meltdown practice session on Friday, October 15 from 12:00 to 3:00 PM and 6:00 to 7:00 PM. On race day October 16 practice gets underway at 12:00, time trials wave off at 4:00 PM and the racing goes green at 5:15 PM.

Visit www.proallstarsseries.com for all the latest news and information on the super stars that race the super cars.

 

 

 


Pour lire le reste / Read more...

Thunder Road: Joey Polewarczyk, Jr. Wins 48th Annual People's United Bank Milk Bowl

Rossi, MacAskill and Christmam Earn Thunder Road Championships

FOR IMMEDIATE RELEASE                                                                 ACT-100310

Barre, VT – Hudson, New Hampshire’s Joey “Pole” Polewarczyk, Jr. earned his second big American-Canadian Tour win in a month at the 48th Annual People’s United Bank Milk Bowl at Thunder Road International Speedbowl in Barre, VT. Pole, who won the second annual ACT Invitational at New Hampshire Motor Speedway in September, won the first 50-lap segment of the Milk Bowl after missing his fourth career pole award by just 22 one-thousandths of a second. He completed his win by finishing seventh and fourth respectively in the final two 75-lap segments. Pole’s win earned him a check of over $10,000 in the non-point counting event.

 

Pole sitter Brian Hoar held the lead at the beginning of the third segment as he sped his way through to the front while Pole was stuck in heavy traffic. Once the traffic cleared Pole methodically worked his way to the front and eventually got around Hoar to seal the win with a combined 12 points. Hoar would use his third segment finish of fifth to claim second after a tie breaker with last year’s Milk Bowl Champion John Donahue, who claimed third. The two both finished with 20 points but Hoar’s better finish in the final segment earned him the spot.

Brent Dragon and Joey Laquerre completed the top five, while Patrick Laperle, Eric Williams, Dave Pembroke, Jamie Fisher and Ben Rowe rounded out the top ten. The three segments were won by Pole, Pete Potvin, and Jean-Paul Cyr.

The Bond Auto Tiger Sportsmen completed their 2010 season with a 50 lap main event. Bradford, VT’s Derrick O’Donnell picked up his third win of the season, while Tom Therrien, Mike Ziter, Eric Badore and Troy Gray completed the top five. Tony Rossi of Peacham, VT used his sixth place finish to earn the 2010 Bond Auto Tiger Sportsmen track championship.

The Allen Lumber Street Stocks also concluded their championship season with Williamstown, VT’s Mike MacAskill taking the crown. Sid Sweet, Jr. also of Williamstown took the feature win followed by Ron Gabaree, Tim Campbell, Will Hennequin and Alex Whitcomb rounding out the top five.

Cabot, VT’s Ken Christman finished of his dominating Junkyard Warrior Championship season with his 12th win in just 18 starts. He was followed by Kevin Dodge, Mike Devino, Fred Schroeder and Matt Leblanc.

The 2010 Thunder Road International Speedbowl season has come to the a close. The ACT Late Model Tour has one event remaining at Waterford Speedbowl in Waterford, CT next Saturday and Sunday, October 9th and 10th. The ACT Bond/WIX Tiger Tour also has one event remaining next Saturday, October 9th at Riverside Speedway in Groveton, NH.

48th Annual People’s United Bank Milk Bowl
Thunder Road International Speebowl
Sunday, October 3, 2010
Unofficial Results
Pos     Car #     Driver                             Hometown          Total Pts

1         97NH     Joey Polewarczyk, Jr.     Hudson, NH                     12

2         37VT     Brian Hoar                     Williston, VT                   20

3         26VT     John Donahue                Graniteville, VT              20

4         55VT     Brent Dragon                 Milton, VT                       22

5         15VT     Joey Laquerre                E. Montpelier, VT           29

6         91QC     Patrick Laperle               St-Denis, QC                   30

7          7VT      Eric Williams                  Hyde Park, VT                 31

8         44VT     Dave Pembroke             Montpelier, VT               32

9         18VT     Jamie Fisher                   Shelburne, VT                 34

10       10NH     Ben Rowe                       Turner, ME                     34

11       14VT     Phil Scott                        Montpelier, VT               34

12       7ME     Glen Luce                       Turner, ME                     38

13       55NH     Brad Leighton                Center Harbor, NH         40

14       78NH     Quinny Welch                Lancaster, NH                 41

15       89VT     Scott Payea                    Milton, VT                       41

16        8VT      Richard Lowrey              Charlotte, VT                  42

17       32VT     Jean-Paul Cyr                 Milton, VT                       44

18       41VT     Pete Potvin III                 Graniteville, VT              47

19       05VT     Craig Bushey                  Cambridge, VT               48

20      57ME    #Austin Theriault           Fort Kent, ME                 56

21       16NY     Mark Lamberton            Mooers Forks, NY           58

22       68VT     Brooks Clark                   Fayston, VT                     58

23       16NH     Travis Fadden                 N. Haverhill, NH             60

24        6VT      Cris Michaud                  E. Montpelier, VT           61

25       42VT     Matt White                    Northfield, VT                 65

26       00VT     Mike Bailey                    South Barre, VT              73

27       12VT     Reno Gervais                  Island Pond, VT               75

28       81VT     Grant Folsom                 Waitsfield, VT                 80

29       75VT     Pete Fecteau                  Morrisville, VT                85

30       02NH     Randy Potter                  Groveton, NH                  85

 

Bond Auto Tiger Sportsmen Unofficial Feature Top Ten

Pos     Car #     Driver                             Hometown

1           68       Derrick O’Donnell          Bradford, VT

2           48       Tom Therrien                 Hinesburg, VT

3           26       Mike Ziter                      Williamstown, VT

4           04       Eric Badore                    Milton, VT

5            5        Troy Gray                       Fairlee, VT

6           90       Tony Rossi                      Peacham, VT

7           31       Shawn Fleury                  Middlesex, VT

8           29       #Jason Allen                   Barre, VT

9           94       Brendan Moodie            Wolcott, VT

10         58       Jimmy Hebert                Williamstown, VT

 

Allen Lumber Street Stocks/Junkyard Warriors Unofficial Top Ten

Pos     Car #     Driver                             Hometown

1          51ss      #Sid Sweet Jr.                 Williamstown, VT

2           9ss       Ron Gabaree                  Barre, VT

3          34ss      Tim Campbell, Sr.          W. Topsham, VT

4          47ss      William Hennequin        Morrisville, VT

5          78ss      #Alex Whitcomb            Montpelier, VT

6          43ss      Jamie Davis                    Wolcott, VT

7           3ss       Micheal MacAskill         Williamstown, VT

8          92ss      Garry Bashaw                Lincoln, VT

9          33ss      #Thomas Placey             Bradford, VT

10         6ss       Daniel Lathrop               Hyde Park, VT

 

-30-

 


Pour lire le reste / Read more...

Série SS Québec

Communiqué

Québec

Le 3 octobre 2010

 

 

La Série SS Québec de retour en 2011

 

Bonjour à vous tous,

                                     Après réflexion, dialogue avec certains intervenants du stock car et analyse de la saison 2010. La Série SS Québec sera de retour  avec un nouvel échiquier au niveau de la direction qui vous sera annoncé plus tard cet automne.

 

Pour ma part, à compter de maintenant, je serai Promoteur de la Série et je ne travaillerai plus comme officiel. Je m’occuperai de la gestion de la Série, des commandites, des négociations avec les pistes, du déroulement des événements lors des programmes et je serai le lien entre la Série et les équipes de course concernant tout litige. Je travaillerai aussi à l’amélioration et à faire grandir la Série.

 

2où 3 nouveaux officiels se joindront à l’équipe déjà en place.

 

La Série comportera un calendrier comprenant 10 où 11 courses répartis entre 4 ou 5 pistes du Québec.

 

Un nouveau livre des règlements généraux a été conçu et sera disponible d’ici la fin octobre. La partie technique sera disponible d’ici le 15 octobre 2010.

 

En terminant, le Banquet des Champions de la Série SS Québec Lucas Oil se tiendra le samedi 6 novembre à l’Hotel Clarion de Québec à compter de 17h30.

 

Pour Information : Contactez André Poulin au 418-915-4027

 

Plus de détails à venir d’ans les prochaines semaines et prochains mois.

 

André Poulin

Promoteur Série SS Québec







Pour lire le reste / Read more...